0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر علاقه به درس: یک مطالعه نیمه آزمایشی
نویسندگان :
مصطفی صفری
1
لیلا نجارکریمی
2
ماهرخ فرجی پول
3
1- دانشگاه مازندران- بابلسر
2- آموزش و پرورش جویبار/ دانشگاه آزاد چالوس
3- دانشگاه آزاد چالوس/ آموزش و پرورش نوشهر
کلمات کلیدی :
روش تدریس،سازنده گرایی،علاقه به درس
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر علاقه به درس انجام گرفت. طرح پژوهش کمی و روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه ی آماری پژوهش شامل دانش آموزان پسر مقطع ابتدایي شهرستان جویبار در سال تحصیلی1401-1400 و نمونه آماری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایي دبستان مرحوم نوایی شهرستان جویبار با جمعیت 25 نفر تعیین شده است. روش نمونه گيري بر اسـاس شـيوه انتخابی یا جایگزین، که يـك گروه 12 نفره از دانش آموزان به عنوان گروه آزمايش و گروه 13 نفره دیگر از همان دانش آموزان به عنوان گروه گواه انتخاب گردیده است. در این پژوهش از کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی ششم دبستان در سال تحصیلی 1401-1400 استفاده شده که در 10 جلسه یک ساعته تدریس گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد علاقه به درس Keller & Sobia (1993) بوده است. روایی و پایایی پرسشنامه علاقه به درس به ترتیب 0/99 و 0/96 گزارش شده است. یافته های پژوهش نشان داد تدریس به شیوه سازنده گرایی بر علاقه به درس (19/36=F و P≤ 0/05) به طور معناداری اثرگذار بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش تاریخ ریاضیات در آموزش و یادگیری ریاضی
گلناز عزیزی - عبدالله عزیزی
نقش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی
منصوره پورحسنی - زینب نصیرنیا
بررسی تاثیر سبک زندگی اسلامی بر بهداشت روان کودکان و نوجوانان
محمد قدیری پائین لموکی - امیر حسین غفاری خنار - سید رضا جلالی کوهی خیلی
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کنترل عاطفی دانش اموزان
سهیلا کیادلیری - عاطفه حاجی تبار - سهیلا ازوجی
شناسایی توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار با روش دلفی
داود کیاکجوری - جعفر کیالاشکی - محمدجواد تقی پوریان - مریم رحمتی
آموزش مهارت های اجتماعی، زندگی و ارتباطی دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
آموزش و پرورش و مقابله با آسیب های رسانه های نوین (تاکید بر قدرت نرم انقلاب اسلامی)
افسانه بانی گل - سید جواد مومنی - مریم بادبر
تاثیر کیفیت خدمات بر نوآوری سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران
حمیدرضا گوهررستمی - ابوالفضل آریج
عوامل موثر بر افزایش نگرش پژوهش در دانش آموزان توسط سیستم آموزشی
سیده زهرا یحیائی
بررسی تاثیر برنامه آموزش خودمراقبتی مرتبط با سبک زندگی برمیزان دانش و آگاهی خودمراقبتی دانش آموزان
مهرناز منتظری لمراسکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0