0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی با نقش میانجی انگیزه تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر نکا
نویسندگان :
معصومه خلخالی
1
منیره بیابانی اسرمی
2
1- دانشگاه آزادنکا
2- دانشگاه آزادنکا
کلمات کلیدی :
شبکه های اجتماعی،انگیزه تحصیلی،عملکرد تحصیلی
چکیده :
هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی با نقش میانجی انگیزه تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر نکا بود. روش اين پژوهش از نظر هدف کاربردی از نظر روش توصيفي از نوع همبستگی مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماري آن را، کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر نکا در سال تحصیلی 1403-1402 که برابر با 2400 نفر می باشد که به روش تصادفی- طبقه ای بر حسب پایه تحصیلی تعداد 331 نفر انتخاب شدند. جهت جمع آوري دادهها از پرسشنامه استاندارد 13سوالی شبکه های اجتماعی رسول آبادی (1394)، پرسشنامه استاندارد 28سوالی انگیزش تحصیلی والرند و همکاران (1992) و پرسشنامه استاندارد48 سوالی عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) استفاده شد. از آنجایی که پرسشنامه های استفاده شده در این پژوهش استاندارد هستند بنابراین روایی آنها توسط اساتید راهنما مورد تایید قرار گرفته است. همچنین ضریب پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه شبکه های اجتماعی 87/0 ،پرسشنامه انگیزش تحصیلی 90/0و پرسشنامه عملکرد تحصیلی 92/0 بدست آمده که از لحاظ آماري معنادار و مورد تاييد مي باشد. جهت تجزيهوتحليل دادهها از نرم افزار SPSS نسخه 25 آزمون کلوموگروف اسمیرنوف واز آمار توصیفی شامل فراوانی،درصد، میانگین وانحراف معیارو آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. و نتایج این تحقیق نشان داد که بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد.بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد.بین انگیزه تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) واختلالات یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی دبستان کوثر و نحوه تشخیص و ارائه راهکار برای حل آن
مرضیه دارابی - احمد دارابی
اهمیت آموزش ویادگیری اکتشافی در آموزش وپرورش
مرتضی نظمی - مینا سلیمان زاده - مصطفی فدایی - سیده مرضیه میری کانی
ارتباط آموزش و پرورش با محیط زیست
مریم قادری - سیده مائده زمانی
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
مرضیه دهقان - فاطمه دهقان
ارتباط رفتارهای خود مراقبتی پیشگیرانه از کووید19 با عوامل زمینه ای در بیماران همودیالیزی
مبینا کاویانی - نسرین رسول زاده - فاطمه کشاورز - فاطمه حسین زاده - رعنا حدادی
میزان رضایت دختران دبیرستانی از مدرسه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی
سید مهدی متولیان - انسیه صادق پوردرزی
LEFT-DEGENERATE UNIQUENESS FOR GERMAIN, ALMOST SURELY PRIME NUMBERS
Kianoosh Sabzipour
مدیریت کلاس درس : چشم انداز و رویکرد رهبری معلمان
سید رضا موسوی - رضا بیات - بهرنگ میرزابیگی - محمدرضا بوربور
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سرسختی سلامت پرستاران شاغل در بیمارستان
محبوبه حلاجی ثانی - فاطمه زارع گل چشمه
أثیر سطح آموزش زنان و مردان بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب
طاهره سلطانی لرگانی - لیلا جهاندار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0