0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اهمیت آموزش ویادگیری اکتشافی در آموزش وپرورش
نویسندگان :
مرتضی نظمی
1
مینا سلیمان زاده
2
مصطفی فدایی
3
سیده مرضیه میری کانی
4
1- علامه محدث
2- فرهنگیان ساری
3- آزاد چالوس
4- آزاد قائمشهر
کلمات کلیدی :
آموزش اکتشافی،کاوش،یادگیری،مدرسه
چکیده :
شک راهبردی ترین بخش یک جامعه نظام آموزشی آن جامعه است که چون موتور محرکی سبب پویایی و تحول آن جامعه میشود. تمام ابعاد گوناگون یک جامعه را میتوان واگن های یک قطار در نظر گرفت که موتور پیشران آن فضایی است به نام مدرسه و چرخ های این قطار کودکانی هستند که درآن مدرسه آموزش میبینند و پرورش میابند و به عنوان نیروی انسانی فردا در نظر گرفته میشوند. کارآمدی و پیشرفت فردا و عبور سالم این قطار از پیچ وخم های متعدد در گرو کارآمدی و آ موزش مطلوب این کودکان است . این امر محقق نمیشود جز با تحول و رشد مستمر حلقه های گوناگون زنجیره نظام آموزشی آن هم نه به صورت کاریکاتوری ناهمگون بلکه به صورت همپا وجامع که یکی از این حلقه های مهم، شیوه تدریس معلمان و توانمند سازی معلمان به شیوه های گوناگون مدرن تدریس است یادگیری و آموزش اکتشافی یکی از موثرترین وکاراترین شیوه آموزشی است که طی چند دهه اخیر با پیشتیبانی حوزه روانشناسی و علوم تربیتی توانسته جایگزین شیوه های سنتی و ناکارآمد آموزشی شود . پیاده سازی این شیوه در کلاس درس سبب فعالیت سازنده دانش آموز در فرایند یادگیری شده و انفعال او را از بین برده و فرصت کاوش و کندوکاش در محیط و منابع آموزشی و کشف یادگیری و ساختن علم را تحت هدایت یک معلم تسهیل کننده برای او به وجود آورده است که حال، همگان بر تاثیر سازنده این روش معترف هستند واین پژوهش تلاش کرده گوشه از این تاثیرات وماهیت این روش را مورد بررسی قرارد دهد و تا حد امکان نمایان سازد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
درآمدی بر کاربرد فناوری آموزشی در تدریس زبان انگلیسی
صادق سعدی
یادگیری وزیبایی زندگی با آموزش پایدار
فرشته باباجانی ولوکلا
تقویت آموزه های دینی دانش آموزان جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر با رویکرد سبک زندگی اسلامی
کامبیز کلهر - زهره نصیری
چگونه توانستم شب ادراری شبنم را با روش رفتار درمانی بهبود بخشم؟
مینا ریخته گر - لاله امیری - عظمی جعفری
تحلیل محتوای مقالات ورزشی در حوزه کسب مزیت رقابتی پایدار در صنعت ورزش ایران
رضا بهمن زیاری - سعید تابش
آسيب شناسی فضاي مجازي در مراکز دانشگاهی و مدارس
فرشته هواسی - فاطمه رشيدي - زينب روشني - فاطمه ياسمي
تأثیر جلسات شورای معلمان بر بهبود کیفیت عملکرد مدارس استان مازندران
سمانه یزدانی پرائی - مهدی سوادکوهی
ردیابی حداکثر توان در سیستم تولید توان خورشیدی بر پایه تقریبگر فازی
روح اله عباسی
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
میزان توجه به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در محتوای کتاب فارسی پایه اول
وحید بنیسی - لیلا غلامی مهرا - آرزو عرفان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0