0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدیریت کلاس درس : چشم انداز و رویکرد رهبری معلمان
نویسندگان :
سید رضا موسوی
1
رضا بیات
2
بهرنگ میرزابیگی
3
محمدرضا بوربور
4
1- دبیر آموزش و پرورش پاکدشت، تهران
2- دبیر آموزش و پرورش قرچک، تهران
3- دبیر آموزش و پرورش قصرشیرین، کرمانشاه
4- دبیر آموزش و پرورش پاکدشت، تهران
کلمات کلیدی :
سازماندهی کلاس،مدیریت کلاس،مدیریت یاددهی-یادگیری،معلم
چکیده :
این مطالعه با هدف ارزیابی مدیریت کلاس درس از دیدگاه معلمان انجام شده است. یافتههای این مطالعه نشان داد که معلمان مدیریت کلاس را به عنوان مهارتی برای ایجاد محیط یادگیری موثر تعریف میکنند. فقدان تجربه و دانش حرفه ای و کاستیهای تحصیلی به عنوان مهارتهای ضعیف شناخته شد. توانایی معلمان برای افزایش مهارتهای مؤثر و شناختی دانشآموزان خود بهعنوان شاهدی بر قوی بودن مهارتهای مدیریت کلاس درس معلمان در نظر گرفته شد. معلمان استفاده از روش تدریس موثر را پیش نیازی برای مقابله با رفتارهای نامناسب در مدیریت کلاسهای خود میدانستند. در نهایت، توصیه شد که معلمان مبتدی بدانند که هر کلاس دارای ویژگیها و پویاییهای مدیریت کلاس متفاوتی است. نقش معلم بسیار فراتر از انتقال نتایج برنامههای درسی به دانش آموزان است: آنها باید دانش آموزان را با ابزارهای لازم برای تجربه موفقیت اجتماعی و تحصیلی هم در داخل کلاس و هم در خارج از آن تجهیز کنند. معلمان باید دانش آموزان را با ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل انتقادی جهان اطراف خود توانمند سازند تا به متفکران مستقل انتقادی تبدیل شوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی همبستگی عوامل موثر بر توسعه ورزش همگانی در کشور عراق
سیدحسین علوی - لبیب اسعد شاطی
مدل انگیزش ورزشی با تاکید بر لذت ورزشی کشتی گیران استان مازندران
فریده اصغری - احمد غضنفری - طیبه شریفی - رضا احمدی
بررسی اثربخشی آموزش مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان
سمیه حیدری
تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی
کوثر کاظمی فلوردی - سعید پورروستائی اردکانی - خدیجه علی آبادی
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
رقیه بیات
استفاده از همیار معلم در آموزش درس شیمی : بیان یک تجربه
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
تحلیلی بر ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در دانشگاه ها
الهام صفاری - مهدی عالیشاه - سارا نصیری - پژمان تقی زاده
جستاری بر روش های نوین تدریس و تأثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سمانه امیری - ندا عموزاد مهدیرجی - سمیه بابایی شیب آبندانی - مهجبین محمدی کیادهی
"The Application of Artificial Intelligence in Solving Mathematical Problems: Revolutionizing the Approach to Mathematical Computation"
Hossin Salmani - Ghorban Ghasemi
بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا (Covid 19) بر کیفیت آموزش مجازی(آنلاین) به روش AHP
میثم امانی - زهرا امانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0