0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدریس بخش صداها و حروف درس زبان انگلیسی پایه هفتم:درس پژوهی
نویسندگان :
ناصر عباسی
1
محمد محمدی
2
1- آموزش و پرورش استان زنجان
2- آموزش و پرورش استان زنجان
کلمات کلیدی :
درس پژوهی، حروف انگلیسی، روش تدریس
چکیده :
پژوهش حاضر بهصورت کیفی با رویکرد درس پژوهی با عنوان «تدریس مؤثر اصوات و حروف زبان انگلیسی» در مدرسهی معراج روستای حسام آباد از توابع استان زنجان اجرا شد.این پژوهش بهصورت گروهی و با مشارکت پنج نفر از معلمان با موضوع مذکور به اجرا درآمد. نظر به اینکه اصوات یک زبان پایهایترین عناصر یک زبان میباشند بیشک آموزش هر چه صحیحتر آنها نیز از ملزومات است. یکی از چالشهای پیش روی گروه نیز این بود که چگونه میتوان ضمن تدریس اصوات حروف انگلیسی را نیز در قالب کلماتی که دانشآموزان همه حروف آنها را نمیدانند به نحو احسن به آنها یاد آموخت. پس از نوشتن طرح درس اولیه و بازبینی آن، نهایتاً در کلاس به کار گرفته شد و اعضای گروه پس از مشاهده به نقد و تحلیل آن پرداختند. همه پیشنهاد ها توسط اعضای گروه به بحث گذاشته شدند و تدریس حروف از طریق بازی و تعامل بیشتر با دانش-آموزان از جمله راهکار های آموزش مؤثر حروف بود که با اعمال اصلاحات در طرح درس اولیه و تدریس مجدد بر اساس طرح اصلاحشده به کار گرفته شد و اجرای ارزشیابی پایانی، نظرخواهی و بازخورد های گرفته شده از همکاران نشاندهنده نتایج مطلوبتری در مقایسه با تدریس اول و روش های سنتی معمول بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر تأثیرات یادگیری خُرد بر سطح یادگیری
سیده مائده زمانی - مریم ق قادری - مهدی برزگر
اهمیت کاربرد آموزش رسانه ای در تدریس معلمان
مهناز خنیفر - لیلا دامن افشان
روشهای آموزش مهارتهای اجتماعی، زندگی و ارتباطی به دانشآموزان
آرمین خزائی
ارزیابی تاثیر نرم افزار جئو جبرا در یادگیری درس هندسه (مبحث تبدیلات هندسی )دوره دوم متوسطه
مرتضی گرزین نژاد - محمد دهقاندار
شناسایی عوامل کاهنده انگیزه معلمان ابتدایی غرب مازندران و پیشنهاد راهکارهایی برای مقابله با آنها
محمد غفاری مجلج - سعید صفدری
بررسی اثربخشی روش تدریس نمایشی در مقطع ابتدایی
علی علی محمدپور - احسن الهوردی فرد - سجاد آقازاده صادق بیگلو - رضا محمودزاده
رابطه مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان
سید محمد اندرامی - فرشیده ضامنی
پژوهش در دانشگاه
اعظم رستمی
اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی
مریم محمدزاده
بررسی اختلالات یادگیری و راهکارهای کاهش آن در دانشآموزان ابتدایی
سیده لیلا موسوی - علی نیاورانی - سمیه علیزاده - رقیه رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0