0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی مبانی نظری اندیشه های فولن
نویسندگان :
لیلا نجارکریمی
1
مصطفی صفری
2
1- آموزش و پرورش چالوس / دانشگاه آزاد چالوس
2- دبیر آموزش و پرورش- دانشجوی دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
فولن، نظریه ی تغییر، برنامه ی درسی.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف افزایش فهم و ادراک نسبت به مبانی نظری اندیشه های مایکل فولن، پژوهشگر حوزه برنامه ی درسی، به بخشی از زندگی نامه و همچنین اقدامات صورت گرفته توسط وی در حوزه برنامه ی درسی می پردازد. رویکرد مورد استفاده در این پژوهش، کیفی بوده است و مقاله حاضر از نوع مروری می باشد. فولن، مصداق روشنی از یک آموزشگر و مصلح تعلیم و تربیت است که نگاهش به تغییرات آموزشی، همه جانبه است و با واقع بینی، تحقق هر تغییری به قصد اصلاح را در گرو قانع شدن و اشتیاق توده های وسیع مدیران، معلمان و دانش آموزان از یک طرف و حمایت همه جانبه ی سیاست گزاران و مسئولان از طرف دیگر می داند. امید است با پرداختن به نظریه تغییر که مفهوم کلیدی در این جستار می باشد، منبع اطلاعاتی خوبی را در اختیار مشتاقان حوزه مطالعات برنامه ی درسی قرار دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس هوش های چندگانه ی گاردنر
مصطفی صفری - سید یوسف ساداتی
فنآوری های نوین و تاثیرات شگرف آن برآموزش و تدریس اثربخش
زهرا کاظمی
بررسی تاثیر بازی های گروهی مدارس در ساعت تربیت بدنی بر سلامت روان و شادکامی دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی منطقه ششتمد
حمید اصغری - محمد بیانی
بررسی و تحلیل عناصر متناقض نما در دیوان حافظ
محمد آقاجانپور عمران
مروری کوتاه بر نانوکاتالیزگرهای فلزی در واکنش تخریب یا احیاء رنگهای آلی آلایندهی محیطزیست نظیر 4-نیتروفنول، متیلن بلو و کنگو رد
فاطمه کریمی - سعیده کریمی
Perfect 3 - colorings some of the generalized Petersen graphs
مهدی علاییان
آموزش ضرب مساحتی با استفاده از روشهای نوین در فضای مجازی
زهرا یوردخانی - فاطمه نجفی - عاطفه نادری عارفی - الهام میری
راهبردهای خودتنظیمی در محیط آموزشی برخط: تاثیر خودتنظیمی بر خاطرسپاری کوتاه مدت دانش واژگان زبان آموزان ایرانی
محمد جواد بهرامی - ندا فاتحی راد - مسعود تاج الدینی - پیمان سیف الدینی
بررسی روش های موثر نظارت بالینی بر مدیریت کلاس درس ریاضی در مدارس شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی 98 – 97
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
درک نقش فناوری های دیجیتال در آموزش: مروری
زهرا قاسم زاده - فرشته آقاجانی - سعید محسنی پور - زینب طیبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0