0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رویکردها وکاربست کوچینگ، بر فرآیند آموزش درس عربی
نویسندگان :
اکرم واعظیان
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
کلمات کلیدی :
کوچینگ،آموزش،یادگیری فعال،عربی
چکیده :
کوچینگ به عنوان یک روش مؤثر در آموزش و توسعه فردی، تاریخچهای غنی و چندوجهی دارد. از ریشههای فلسفی یونان باستان تا ظهور آن به عنوان یک حرفه مدرن، کوچینگ به طور پیوسته در حال تحول است. امروزه، این روش نه تنها در آموزش بلکه در حوزههای مختلفی چون مدیریت، ورزش و توسعه شخصی کاربرد دارد و به عنوان ابزاری کلیدی برای رشد و پیشرفت شناخته میشود. روش تدریس عربی با شیوه کوچینگ، یک رویکرد نوین و مؤثر در آموزش زبان عربی است که بر اساس اصول مربیگری و یادگیری فعال بنا شده است. در این روش، معلم به عنوان یک مربی عمل کرده و نقش تسهیلگر را ایفا میکند. این رویکرد به جای تمرکز صرف بر انتقال اطلاعات، بر توسعه توانمندیهای یادگیرندگان و تواناییهای ارتباطی آنها تأکید دارد. روش تدریس کوچینگ در درس عربی به معلم این امکان را میدهد که با شناسایی نیازها و اهداف یادگیرندگان، فضایی حمایتی ایجاد کند و از تکنیکهای تعاملی و پرسشگری استفاده کند. با ارائه بازخورد مستمر و ارزیابی پیشرفت، معلم میتواند به یادگیرندگان کمک کند تا مهارتهای زبانی خود را تقویت کنند و در فرآیند یادگیری موفقتر عمل نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر نقش حمایتی دبیران در ایجاد انگیزه در دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان سواد کوه
زینب حیدری سی پی - فاطمه حسن زاده - فاطمه براری - افسانه خالقی
مدل رگرسیونی یادگیری سازمانی و دانشآفرینی در ورزش با رفتار شهروندی در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
احمد احمدی - سعید سعیدی - علیرضا حیدری مفرد
بررسی اثربخشی فضای مجازی در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی، فرصت ها و چالش ها از دیدگاه معلمان
مهری حاجیان
میزان اثربخشی آموزش الکترونیکی بر امید و سازگاری تحصیلی دانش آموزان
مریم لطفی - پریسا لطفی
مدیریت آسیب های اجتماعی در آموزش و تربیت بدنی دانش آموزان ابتدایی
زهرا کوثر - مریم کریمی - مریم رستگار - اعظم قلندری - محمد حسین میرسلیمانی
بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه کارآفرینی آموزشی
سیدجعفر نجات - بهمن خسروی پور
تاثیر قالب ها و چگونگی انتقال مفاهیم در تالیف کتب درسی با توجه به راهبرد های نوین آموزشی و پژوهشی
سکینه حافظی - سهیلا شرف زاده - سمیه یونسی خانقاهی - بهنام قاسمی
بررسی نقش خودگردانی تحصیلی و خودکارآمدی مقابله با مشکلات در پیشبینی خودمدیریتی روانی دانشآموزان دختر
فائزه دهقانی فیروزابادی - ناصر محمدی احمدآبادی
تاثیر موسیقی بر هوش کودکان
نگین ولی زاده - نازنین ولی زاده
اراﺋﻪ و بررسی تجربیات تدریس ریاضی مقطع متوسطه دوم (چگونه توانستم از شیوه های متنوع تدریس در بهبود آموزش ریاضی استفاده نمایم؟)
فهیمه حقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0