0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثربخشی فضای مجازی در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی، فرصت ها و چالش ها از دیدگاه معلمان
نویسندگان :
مهری حاجیان
1
1- دانشگاه آزاد قائمشهر
کلمات کلیدی :
فضای مجازی،آموزش،چالش ها و فرصت ها،دوره ی ابتدایی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسیاثربخشی فضای مجازی در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی، فرصت ها و چالش ها پیش رو درجهت بهره وری آموزش در دوره ی ابتدایی است. این پژوهش مطالعه ی کیفی از نوع پدیدار شناسی است. نمونه گیری با استفاده از روش مبتنی بر هدف و تا حد رسیدن به اشباع انجام گرفت. نمونه مورد مطالعه، 45 نفر از همکاران فعال در حوزه فضای مجازی ساکن قائمشهر بودند. برای جمع آوری اطلاعات از روش مشاهده و مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل مضمون توصیفی استراوس و کوربین صورت گرفت. طبق نتایج، چالش ها و فرصت ها در سه سطح انتخابی معلمان، دانش آموزان و اولیا مطرح و طبقه بندی شد. چالش ها و فرصت ها در سطح معلمان در محورهای تکنولوژی و فناوری اطلاعات، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و زیستی بدنی و در سطح خانواده در محورهای تکنولوژی و فناوری اطلاعات، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و در سطح دانش آموزان در محورهای تکنولوژی و فناوری اطلاعات، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و زیستی بدنی بررسی شد. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و بعد از کسب رضایت معلمان مصاحبهها به صورت ناشناس ضبط و پیاده گردید. تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس تحلیل مضمون و با رویکرد تفسیری انجام گردید. برای اعتباریابی اطلاعات جمع آوری شده از تکنیک بازخورد به مصاحبه شوندگان، بازنگری پژوهشگر، هم راستایی با منابع پژوهشی و اسناد مکتوب استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد با توجه به چالش ها و فرصت های آموزش مجازی که در دوره ی ابتدایی برای معلمان، اولیا و دانش آموزان به همراه داشته، ضرورت تحول در برنامه ریزی های آموزش مجازی، آگاهی و آشنایی هر چه بیش تر برنامه ریزان و مدیران آموزش های مجازی با این چالش ها و فرصت ها به عنوان مقدمه ای اساسی جهت پاسخ گویی به مشکلات موجود و استقرار یک نظام آموزشی کارآمد را مشخص می سازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یادگیری مؤثر با تکیه بر نوآوری در آموزش
فاطمه رجبی ملکشاه - نازنین قلیپور قصاب - کوثر عسکری سیار
چگونه توانستم باتقویت اعتماد به نفس و تکرار و تمرین، توانایی دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را درانجام کارهای روزانهی کلاسی تقویت نمایم؟
فاطمه زاهدی امرئی
آموزش مجازی ( مزایا و معایب )
خورشید یزدانی
شیوه های نوین مشارکت اولیاء دانش آموزان در فعالیت های مدرسه در جهت پیشبرد اهداف آموزشی
زهرا غفاری آبی سفلی - زینب دشتکی
آموزش مجازی در مدارس ابتدایی
سکینه چوبدار عمرانی - لیلا تیرپور مشهدسر
نقش سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی در پیش بینی ابرازگری هیجانی دانش آموزان
پژمان تقی زاده - سیده مریم جعفرپور - سمانه بیدل
جایگاه مدیریت استعداد در آموزش و پرورش
رضا براری - قاسم همراهی - علی جمشیدپور
رابطه اضطراب و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دخترانه ی پایه ششم دبستان ریحانه شهرستان بهارستان ۱در سال تحصیلی( ۱۴۰۲_۱۴۰۳)
ریحانه خوب بخت - نرگس شکری - اسما حامدی
بررسی عوامل موثر بر رشد تجارب یادگیری در درس مطالعات اجتماعی(مورد مطالعه دانش آموزان مقطع متوسطه ی ناحیه ی ۴ آموزش و پرورش مشهد)
ایمان ابراهیمی نوری - ارشیا سعادتی - محمدحسین قربانی جامی
بهبود آموزش ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی با روش تدریس نوین و کنترل اضطراب
فریبا سروری - سوری احمدی خطیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0