0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش خودگردانی تحصیلی و خودکارآمدی مقابله با مشکلات در پیشبینی خودمدیریتی روانی دانشآموزان دختر
نویسندگان :
فائزه دهقانی فیروزابادی
1
ناصر محمدی احمدآبادی
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور، تفت
کلمات کلیدی :
خودکارآمدی مقابله با مشکلات،خودگردانی تحصیلی،خودمدیریتی روانی،دانشآموزان
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش بررسی نقش خودگردانی تحصیلی و خودکارآمدی مقابله با مشکلات در پیشبینی خودمدیریتی روانی دانشآموزان دختر انجام شد. این مطالعه یک پژوهش توصیفی- همبستگی با اهداف کاربردی است. به شیوه نمونهگیری خوشهای از بین جامعه آماري پژوهش که شامل تمامی دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان میبد بود، 270 نفر انتخاب و به پرسشنامههای استاندارد خودکارآمدی مقابلهای چسنی و همکاران (۱۹۹۵)، خودگردانی بوفارد و همکاران (1995) و خودمدیریتی روانی تانجی (2004) پاسخ دادند. دادههاي جمعآوري شده با استفاده از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و با استفاده از نسخه SPSS26 تجزيه و تحليل شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین خودگردانی تحصیلی و خودکارآمدی مقابله با مشکلات با خودمدیریتی روانی دانشآموزان دختر رابطه معنیداری وجود دارد (۰۰۱/۰>p). خودگردانی تحصیلی و خودکارآمدی مقابله با مشکلات در پیشبینی خودمدیریتی روانی دانشآموزان دختر نقش دارد (۰۰۱/۰>p).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فناوری های نوین آموزشی متاورس و واقعیت مجازی در نحوه یاددهی خلاقانه معلمان و یادگیری چند وجهی دانش آموزان
نازنین حسنی راوری - سعیدرضا عرب
فراتحلیلی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش های نوین در مدارس هزاره سوم
سیده کلثوم سیدی منش - فاطمه محمدی هچرودی - شایسته محجرخیری
بررسی رابطه سطح سواد و آموزش خانواده با هویت اجتماعی دانش آموزان
منصوره براری - علی رحیمی نژاد - محمد کبودتبار فیروزجائی
مشکلات آموزش و تدریس مجازی در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)
مهشید باستانی پورمقدم - پیوند محمدیان - صلاح الدین ابراهیمی
بررسی تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی در ایجاد انگیزه و یادگیری دانش آموزان
میثم نیکپور - فاطمه حسین زاده
مقایسه آموزش و پرورش ایران با ژاپن و آلمان
مرتضی خیرآبادی - مجید الیاسی کلهودشتی - مهدیه ادبی فیروزجایی - علی میرزایی
ردیابی حداکثر توان در سیستم تولید توان خورشیدی بر پایه تقریبگر فازی
روح اله عباسی
چگونه توانستیم با برقراری ارتباط موثر انگیزه یادگیری ریاضی را در دانشآموزان بیفزاییم؟
مرضیه باقری آزادبن - نادره حمیدی
استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی
فیروزه دوست بین - فریبرز علی پور - محدثه نجفی - سعید غلامی
بررسی رابطه ی کارشیفتگی با بدبینی سازمانی و آوای سازمانی ( مطالعه موردی ناحیه ۱زاهدان)
علی باقری فر - شهرزاد شادمان - مریم نوری ورمال - صدیقه خواجه حقیقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0