0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر سبک رهبری اصیل بر بهداشت روانی معلمان
نویسندگان :
مهتا جعفری سرابی
1
1- آزاد اسلامی سراب
کلمات کلیدی :
سبک رهبری اصیل ،خودآگاهی ، پردازش متعادل
چکیده :
رهبری اصیل که به تازگی در ادبیات رهبری وارد شده است برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ در رشته جامعهشناسی و آموزش و پرورش مطرح گردید و با توجه به موقعیت خود بهعنوان یک مفهوم نو ظهور توجه بسیاری را از سوی جامعه مطالعات رهبری (مجلات دانشگاهی، فصلنامه رهبری مجله مطالعات مدیریت و مجله مدیریت اروپا) جلب نمود و توسعه چارچوب اصلی کار توسط موسسه رهبری گالوپ تقبل گردید (لاد کین و تیلور ، ۲۰۱۰). رهبری اصیل بهعنوان یک الگوی رفتاری از ظرفیتهای روانشناختی مثبت و جو اخلاقی مثبت سازمانی منتج میگردد و موجبات پرورش خودآگاهی، جنبههای اخلاقی درونی، پردازش متعادل اطلاعات و شفافیت روابط را در کار با پیروان فراهم میسازد (والومبا، وانگ، اسکابروک وآولیو ، ۲۰۰۸). مدیرانی که دارای ویژگیهای رهبران اصیل میباشند، میتوانند نقش و الگوی مثبتی برای رشد روانشناسی مثبت ازجمله خوش بینی علمی معلمان ، خود آگاهی ،شفافیت ارتباطی، چشم انداز اخلاقی وتعلق خاطر کاری معلمان باشند و در واقع بسیاری از محققان معتقدند اولین مکانیسمی که باعث میشود رهبران اصیل بر روی پیروان خود تأثیر بگذارند نقش الگوی مثبت آنها است (میچام ،2007) .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم وابستگی بیش از حد دانش آموز پایه اول را به مادرش، با روش های انگیزشی کاهش دهم؟
راضیه احمدی لداری
تجربه اولین دوره ی کارورزی: روایت یک دانشجو معلم
آسیه ربانی
آسیب های فضای مجازی بر دانش آموزان و راهکار جلوگیری از آن
وحید منفرد گهر - سید مهدی هاشمی کرویی - رحیم اصغری
آثار و آسیب شناسی محکومیت کیفری با رویکرد جرم شناسانه
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
ماهیت خلاقیت و شیوه های آموزش و پرورش آن در دانش آموزان
نگین صمدی تبارزنجانی
اهمیت پژوهش در دانشگاه ها و نقش بخش مرجع کتابخانه ها
سیدمحراب یوسفی ریکنده - بهناز علویان عمرانی
فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر عملکرد نوآورانه ی سازمانها
الهام خسروی پور
چگونگی رفع دروغگویی دانشآموز پایه ششم ابتدایی
مهرداد مرادخانی - فریبا قاسمی
تعلیم و تربیت آموزه های دینی پیرامون عصر ظهور در مدارس
طاهره باقرنژاد - محمد شریفی
سازوکارهای مناسب برای ارتقا سطح آموزشی و پژوهشی معلمان و دانش آموزان
سارا نظام پرست - نفیسه امین
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0