0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم وابستگی بیش از حد دانش آموز پایه اول را به مادرش، با روش های انگیزشی کاهش دهم؟
نویسندگان :
راضیه احمدی لداری
1
1- دانشگاه پیام نور واحد کردکوی
کلمات کلیدی :
وابستگی،اضطراب جدایی،تشویق،ترس
چکیده :
تنها کسی که باید به او وابسته بود خداوند است که هیچ گاه ما را پس نخواهد زد و قادر است هر آنچه را میخواهیم برآورده سازد. وابستگی کودک به مادر اولین وابستگی ما در این دنیاست و این وابستگی در کودک به صورت غریزی برای بقا نهادینه شده است. وابستگی بیش از حد 2 دلیل عمده دارد: اضطراب جدایی در کودک و داشتن اضطراب اجتماعی. اینجانب راضیه احمدی لداری در این پژوهش به بررسی مشکلات وابستگی مریم، دانش آموز پایه اول ابتدایی، به مادرش در اوایل سال تحصیلی پرداختم. شواهد نشان داد مواردی از قبیل مشکلات خانوادگی والدین، مشکل یبوست و ترس از سرویس بهداشتی، عدم ارتباط صمیمی دانش آموز با معلم و سایر همکلاسی ها و .. باعث این وابستگی و گریه های دانش آموز در ابتدای سال تحصیلی بود. با بکارگیری راهکارهایی از جمله ارجاع والدین و کودک به مشاور و ارتباط بهتر والدین با او، ارجاع به متخصص و رفع مشکل گوارشی دانش آموز، ارتباط صمیمانه معلم با دانش آموز و مشارکت او در کلاس وتشویق، تا حدود زیادی وابستگی دانش اموز به مادرش کاهش یافت و او به مدرسه و کلاس علاقمند شد و با شرکت در انجام کارهای کلاسی، پیشرفت درسی برای او حاصل شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری و آموزش به دانش آموزان
سجاد هدایتیان
تحلیل مسائل آموزشی و ارائه راهکارهای بهینهسازی برای بهبود فرآیندهای برنامهریزی
سمانه اسکو - جمیله خوشخو
تاثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری
وحیده برزه - سیده نیره هاشمیان
نقش فناوری اطلاعات در فرآیند آموزش: چالشها و راهکارها
آناهیتا زکوی - لیلا رضائی
تحلیل مدل رگرسیونی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نگرش شغلی در معلمان تربیت بدنی شهرستان بیرجند
داود مودی - ملیحه راستی - مرضیه مودی
نهان نگاری تصویر به کمک تبدیل هندسی تیغک (Ridgelet) و الگوریتم بهینه سازی تکاملی
خسرو جلالی
چگونه توانستم ترس دانش آموزم را از معلم کاهش دهم؟
رضا خیری
پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش از راه دور و جهانی شدن
زهرا قاسم زاده - سعید محسنی پور
چگونه توانستم با تمرین و تکرار اختلال خواندن دانش آموز کلاس چهارم را برطرف کنم.
علی شاهینی - هانیه رستمیان
چگونه دانش آموزان ریاضی می آموزند ؟
زهرا مشایخی فیروز - الهه عبدالهی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0