0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
میزان توجه به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در محتوای کتاب فارسی پایه اول
نویسندگان :
وحید بنیسی
1
لیلا غلامی مهرا
2
آرزو عرفان
3
1- آموزش و پرورش هرمزگان
2- دانشگاه آزاد اسلامی الکترونیک
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
کلمات کلیدی :
ساحت تعلیم و تربیت،کتاب فارسی،پایه اول،اعتقادی،عبادی و اخلاقی
چکیده :
هدف از این پژوهش تعیین تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه اول بر اساس ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی بود. روش این پژوهش تحلیل محتوای کمی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر كتاب فارسی پایه اول در سال تحصيلي 1402-1401 است. در این تحقیق از روش نمونه گیری استفاده نشده است. به عبارت دیگر، به علت محدودیت جامعهی آماری، سرشماری انجام خواهد گرفت. در این تحقیق، نمونه منطبق بر جامعه ی آماری، تمامی جملات، مفاهیم، مضامین اعم از اشکال، تصاویر، جداول، نمودارها و سؤال های کتبی موجود در کتاب فارسی پایه اول بود. جهت تدوین مؤلفه ها و شاخص های ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی ، پس از مطالعه ی گسترده ی متون مرتبط در حوزهی ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت، ابتدا مؤلفه ها و شاخص های مربوط به مفهوم ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت براساس دیدگاه نظری شناسایی شدند، برای تحلیل محتوا، ابتدا مؤلفههای مرتبط با ابعاد ششگانه تعلیم و تربیت را از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با توجه به هدفهای آن در پایه اول استخراج و سپس محتوای کتاب را بر اساس آن ابعاد تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل نشان داد که در محتوای کتاب فارسی پایه اول ابتدایی در مجموع تعداد 161 مورد به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی،. و در کل می توان گفت در محتوای کتاب فارسی پایه اول توجه به ساحت ششگانه تعلیم و تربیت در سطح متوسط ارزیابی می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
محمدرضا بوربور - محمدجواد آذرهوش فتیده
طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات
نیر ترقی خواه دیلمقانی
تحلیل محتوا کتاب هدیه آسمانی پایه پنجم ایتدایی بر اساس مدل پلورالیسم دینی جانهیک
خیرالله قابلی - رمضان جعفرپور - محمدرضا رسولی جام خانه
بحران کرونا، تعطیلی مدارس و کیفیت سیاستگذاری آموزش مجازی مدارس
مریم تقوایی یزدی - سیده زهرا حسینی
اثربخشی یادگیری کار با فضای مجازی توسط معلمان بر عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان شهرستان ساری
ندا عموزادمهدیرجی - نرگس قناد معلم کلایی - محجبین محمدی کیادهی - اعظم غلامی لله مرزی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه ششم را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم
علیرضا صالحی کارونیان - رضوانه عباسی
چگونه توانستیم املای دانش آموز دچار ضعف املا را در کلاس درس بهبود دهیم ؟
احسان عمویی اسرمی - محمد امین رحیمی - فاطمه ملک شعبانی - نرگس گرائلی شیخ
رویکردهای نوین در بکارگیری فناوری هوش مصنوعی جهت تشخیص سرطان
مریم الیاسی - فاطمه سلمانی - رویا کاظمی
تاثیر یک جلسه فعالیت مقاومتی برون گرا بر پاسخهای زمانی کراتین کیناز، لاکتات دهیدروژناز سرمی و فیبرینوژن پلاسمایی دانش آموزان پسر غیر فعال شهرستان آمل
علی رضا قنبری - رضا پاشا
مقایسه استرس تحصیلی در دانش آموزان با اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی دوره دوم شهرستان بابل
سیدمرصاد حسینی - کوثر ولائی کبریا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0