0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی عوامل تاثیرگذار فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی
نویسندگان :
نادی علیزاده
1
نرگس نیک زاد
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی نور
2- موسسه آموزش عالی نیما محمودآباد
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی، تحلیلSWOT
چکیده :
تحقيق حاضر با هدف شناسايي عوامل داخلي [نقاط قوت وضعف]، عوامل خارجي [فرصت ها و تهديدها] انجام گرفت. بدين منظور از مدل SWOT استفاده شده است.به منظور تجزيه و تحليل SWOT از چهار سطح، هدف [بهترين استراتژي] درسطح اول، عوامل SWOT و زير معيارهاي SWOT به ترتيب در سطوح دوم و سوم و آخرين سطح از گزينه هاي استراتژي تشكيل شده است. جهت تعيين وزن هاي عوامل SWOT پرسشنامه اي به صورت مقايسه زوجي با مقياس 9 تايي طراحي و توسط 10 نفر از كارشناسان و خبرگان آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در حوزه ی فناوری اطلاعات تكميل گرديد. پس از آن داده هاي جمع آوري شده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و استراتژي هاي WO [بازنگری] به عنوان بهترين استراتژي ها، در تأثیر فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی دانش آموزان مقطع متوسطه ی دوم شهرستان محمودآباد تعيين گرديد. تاكيد استراتژي هاي دسته WO بر اين است كه؛ با استفاده از فرصت های موجود بتوانیم نقاط ضعف داخلی را کاهش دهیم. با استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات، برنامه ریزان و سیاست گذاران این امر قادر خواهند بود نقاط ضعف پیش روی سواد اطلاعاتی دانش آموزان این شهرستان را کاهش دهند.طبق این دسته از استراتژی ها باید به کمک باز آموزی معلمان و فراهم آوردن زمینه های تولید،توزیع و استفاده از پایگاه های اطلاعاتی در جهت ارتقاء سواد اطلاعاتی دانش آموزان کوشید. استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات و استفاده از آن در آموزش به شیوه ی فعال و دانش آموز محور فرصت تحقق آموزش و پرورش خلاق را برای آموزش فراهم می آورد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی بر اساس شاخصهای زیست محیطی برحسب پایه تحصیلی
سجاد هدایتیان
بررسی ارتباط راهکارهای افزایش انگیزه ی معلمان بر کیفیت تدریس(مطالعه موردی:معلمان ناحیه۱ زاهدان)
علیرضا کیخا - حمید رضا عباسی - علی باقری فر - یعقوب کریمی
تاثیر اختالل شخصیت ضد اجتماعی بر روابط اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم دبستان وحدت شهرستان بهارستان1 سال تحص 1402_03یلی
ریحانه نصراللهی - فریناز ممبینی - زهرا سمائی
بررسی تاثیر آموزش محتوایی فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
معصومه حسن پور - سید محمد اندرامی - عبدالرضا زاهدی تیر
تأثیر تکنولوژی بر کیفیت آموزش در مدارس
زینب کرد
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی ششم ابتدایی با روش تحلیل محتوا خلاقیت گیلفورد
احسان عمویی اسرمی - لیلا باجان - سمیرا سارانی - کبری توکلی - فاطمه زهرا موزن
بررسی رابطه خود تنظیمی و انگیزش با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی، شهرستان خرامه
علی کشاورزی - رضوانه زارع - زهرا مالکی - طاهره پالیزادان
چالشهای آموزش ریاضی
فاطمه طالب پور آقاملکی - نادره حمیدی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا
بررسی نقش فناوری اطلاعات در تحقق و پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی
علی توسلی - نگین صادقی
Incorporating Critical Thinking into English Language Textbooks: A Content Analysis
Mohammad Mohammadi - Atefeh Borunllou
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0