0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
Incorporating Critical Thinking into English Language Textbooks: A Content Analysis
نویسندگان :
Mohammad Mohammadi
1
Atefeh Borunllou
2
1- Ministry of Education
2- Ministry of Education
کلمات کلیدی :
Critical thinking،English language textbook،content analysis،Bloom’s Taxonomy،textbook design
چکیده :
The purpose of this study is to analyze the extent to which critical thinking activities are incorporated into English language textbooks. Specifically, the study aims to examine the presence, type, and depth of critical thinking tasks in these textbooks and assess their alignment with established critical thinking frameworks such as Bloom’s Taxonomy. A content analysis approach was employed to evaluate a sample of ten English language textbooks from various educational levels. The textbooks were analyzed based on the inclusion of critical thinking tasks, with a focus on the categorization of activities according to Bloom’s Taxonomy, ranging from lower-order tasks (e.g., remembering, understanding) to higher-order tasks (e.g., evaluating, creating). The findings indicate that while critical thinking tasks are present in the textbooks, they predominantly emphasize lower-order cognitive skills such as remembering and understanding. Tasks promoting higher-order thinking skills such as evaluating and creating were found to be less frequent and underdeveloped. These results suggest a significant gap in the design of textbooks with regard to fostering advanced critical thinking skills. The study highlights the need for textbook authors to incorporate a more balanced distribution of tasks across all cognitive levels, with particular emphasis on higher-order thinking skills. Educators are encouraged to supplement textbooks with activities that promote deeper critical engagement. The study has implications for curriculum designers and educators aiming to better integrate critical thinking into language teaching practices.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالش ها و مسئولیت های آموزشی در درس ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - فاطمه احمدی راد - فاطمه طالب پور آقا ملکی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا
تاثیر تضمین ثبات شغلی در کارایی معلمان تربیت بدنی شهرستان بیرجند
مرجان مظفری - محمد شاهین فر - نرگس چنگیزیان - تکتم مطلبی پور
بررسی رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی در آموزش و پرورش
مهدی بدری کوهی
تاثیر قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
مهیار احمدی کلیجی
تبیین مولفه های اخلاق حرفه ای واشتیاق شغلی معلمان
پروانه مهرجو - ابوالفضل زلفی
آموزش اهل بیت پیامبربه دانش آموزان پایه دوم ابتدایی
عباس دشتی - حمید ابراهیمی
شناسایی نقاط قوت و ضعف یادگیری الکترونیکی در ایجاد تعاملات مناسب میان خانواده و مدرسه
رضا جباری - مهدی محمودی
بررسی تکنولوژی های نوین آموزشی بر فرایند یاددهی- یادگیری در سیستم آموزشی رشته طراحی و دوخت
سمیه چاله کائی
بررسی میزان اثرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)
هدی منصوری
راهکارهای ارتقای فرهنگ پژوهش در بین معلمان
پریسا منتیان - آرزو بهارستان - الهام نظری - میترا جعفری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0