0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش عملی: نقش رویکردهای پروژه محور در پرورش خلاقیت در کلاس های ابتدایی
نویسندگان :
ملیکا شهریاری
1
لیلا قلیان
2
آیناز یاری
3
زهرا ابراهیم زاده
4
فاطمه جلیلی
5
1- دانشگاه فاطمه الزهرا تبریز( فرهنگیان)،
2- دانشگاه فاطمه الزهرا تبریز( فرهنگیان)،
3- دانشگاه فاطمه الزهرا تبریز( فرهنگیان)،
4- دانشگاه فاطمه الزهرا تبریز( فرهنگیان)،
5- دانشگاه فاطمه الزهرا تبریز( فرهنگیان)،
کلمات کلیدی :
یادگیری پروژه محور،خلاقیت،آموزش ابتدایی،تفکر انتقادی
چکیده :
یادگیری مبتنی بر پروژه (PBL) به عنوان یک رویکرد تحول آفرین در آموزش ابتدایی ظهور کرده است که خلاقیت و تفکر انتقادی را در بین یادگیرندگان جوان پرورش می دهد. این مقاله به بررسی نقش PBL در پرورش خلاقیت در کلاسهای ابتدایی میپردازد و اثربخشی آن را در جذب دانشآموزان از طریق پروژههای عملی و واقعی برجسته میکند. با ادغام موضوعات مختلف و تشویق به همکاری، PBL نه تنها مهارت های حل مسئله دانش آموزان را افزایش می دهد، بلکه توانایی آنها را برای تفکر خلاق نیز پرورش می دهد. یافتهها نشان میدهد که وقتی دانشآموزان به طور فعال در یادگیری خود از طریق PBL مشارکت دارند، درک عمیقتری از مفاهیم ایجاد میکنند و عملکرد تحصیلی خود را بهبود میبخشند. این مقاله بینشی در مورد روششناسی PBL و مفاهیم آن برای مربیان با هدف ایجاد محیطهای یادگیری پویا و نوآورانه ارائه میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی موانع و مشکلات مدارس چندپایه در استان بوشهر و ارائه ی راهبردهایی برای بهبود آن-ها
یاسر درتاج - علیرضا قاسمی زاد - حسن دهقان
جایگاه تحقیق و پژوهش در مدارس ، چالش ها و ضرورت ها
حسن خواجوند - سیاوش غلامی - لیلا خوئی - زهرا خوئی - سمیه نجار
بررسی ارتباط مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام
سمیه مهری - کوثر مهری - خدیجه مهری
تاثیر نرم افزارهای موسیقی بر یادگیری زبان انگلیسی
ساجده ملکی
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
منصوره توسلی - الهه محمدیان - اکرم رضایی - فهیمه عبدالهی
بررسی رابطه مخازن سازمانی با مدیریت دانش
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
اثربخشی شفقت درمانی بر الگوی مدرسه شاد در دانشآموزان
سحر مقصودیان - معصومه شهسواری
دیدگاه معلمان ابتدایی پسرانه شاهد شهید شیدانشید شهرضا درباره ی افزایش اثربخشی روش تدریس ساخت گرایی 5e در ریاضی ابتدایی
فریدون پریش - علی ترابی زیارتگاهی
بررسی میزان دلالت آیات قرآن درزمینه اعجاز در کتب دین وزندگی دوره دوم متوسطه
جعفر کارگزار - مهدی احمدی پور
مدیریت استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان در کلاس درس
فاطمه سیر - سمیرا حسن زاده - فاطمه شاکری - سیده زهرا میربابایی - زبیده احمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0