0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
دیدگاه معلمان ابتدایی پسرانه شاهد شهید شیدانشید شهرضا درباره ی افزایش اثربخشی روش تدریس ساخت گرایی 5e در ریاضی ابتدایی
نویسندگان :
فریدون پریش
1
علی ترابی زیارتگاهی
2
1- دانشگاه اصفهان / آموزش و پرورش
2- پیام نور پیربکران / آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
درس پژوهی،تساوی کسرها،ریاضی ابتدایی، ریاضی سال چهارم،ساخت گرایی،5e
چکیده :
پژوهش حاضر به صورت کیفی – توصیفی و از نوع درس پژوهی می باشد ( در پزوهش مذکور از نوع دلفی می باشد ) که به صورت گروهی و با مشارکت چهار نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا در آمد . از آن جا که مساله ی (( کسر )) از موضوعات بسیار مهم و جزو اهداف پایه های سوم تا ششم دوره ی ابتدایی می باشد ، لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می توانیم در تدریس کسر و کسرهای مساوی به صورت فعال عمل کرده و اهمیت یادگیری به صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم . پس از بررسی اعضای گروه مشخص شد که دو تدریس با روش ساخت گرایی -5E صورت بگیرد تا همزمان با چالشهای درس و چالشهای این روش تدریس آشنا شویم . پس از اجرای تدریس اول و بازبینی آن مهم ترین نقد ممکن اجرای ناقص روش 5E ،استفاده نکردن از خلاقیت های آموزشی و نقص های محتوایی بود . در تدریس دوم روش 5E به صورت کامل انجام گرفت و خلاقیتهای آموزشی مثل کارت های پلیکر ( برای اولین بار در استان اصفهان استفاده به اجرا در آمد) به کار گرفته شد در پایان اعضای گروه نقایص تدریس دوم از جمله مدیریت زمان را بررسی کردند و به جمع بندی های نهایی در ارتباط با این درس و این شیوه تدریس را انجام دادند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر بخشی الگوی تدریس E5 (براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت در درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
فاطمه بور بور
الگوریتم ترکیبی FCM-PSO برای قطعهبندی تصویر مغز
سمیرا سارانی
روش تدریس مبتنی بر بازی ، محدودیت ها و موانع آن در مدارس ابتدایی
سهیل علیزاده - رضا اسکندری
نقش خلاقیت ریاضی بر آینده پژوهی
حسنیه قاضی زاده علمداری - علی عبدی ریحان - اکرم خسروگردی - احد ایمانی
ارزشیابی کیفی توصیفی فرایند اجرا و نتایج
نگار کاری زاده
The Interactive Relationship Between Learning Style, Depth and Breadth of Vocabulary Knowledge
Behzad Hayatbakhsh Abbasi - Mehry Haddad Narafshan - Peyman Seifadini
برابری آموزشی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
حل مسائل درصد خلوص با کسرهای تبدیل تنها در یک خط
علیرضا ناصری مود
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی آموزش
ام کلثوم غلامحسین زاده - فاطمه همتی
اثربخشی معلم و نقش آن در دستاوردهای دانش آموزان
مریم خادمیان قادیکلایی - نرجس لطفی قادیکلایی - زهرا قاسم زاده - علی کوپایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0