0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی شفقت درمانی بر الگوی مدرسه شاد در دانشآموزان
نویسندگان :
سحر مقصودیان
1
معصومه شهسواری
2
1- دانشگاه ازاد چالوس
2- دانشگاه ازاد اسلامی تنکابن
کلمات کلیدی :
الگوی مدرسه شاد،شفقت درمانی،دانشآموزان
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی شفقت درمانی بر الگوی مدرسه شاد در دانشآموزان بوده است. روش پژوهش حاضر از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع ابتدایی شهرستان نوشهر در سال تحصیلی 404-1403 بودند که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 30 دانشآموز دختر از جامعه آماری مذکور که نمره پایینتر از میانگین در پرسشنامه الگوی مدرسه شاد کسب کردند، انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. گروه آزمایش شفقت درمانی بر اساس پروتکل شفقت درمانی گیلبرت (2020) را در 8 جلسه 90 دقیقهای دریافت کردند، ولی به گروه گواه آموزشی داده نشد. در پایان هر دو گروه در مرحله پسآزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس تکمتغیری استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایش و گواه در الگوی مدرسه شاد وجود دارد (001/0>P)؛ به طوری که، نمرات الگوی مدرسه شاد گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه در مرحله پسآزمون به طور معناداری بیشتر بوده است، بر این اساس میتوان گفت، با شفقت درمانی در بین دانشآموزان دختر میتوان الگوی مدرسه شاد آنها را افزایش و ارتقاء داد و از این طریق زمینه را برای ایحاد مدرسهای الگو در زمینه شادی و بهزیستی روانشناختی برای دانشآموزان فراهم کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر رهبری اخلاقی مدیران بر تعالی سازمانی مدرسه از نظر معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - فریبا عباسی فرد - سمیه بریمانی
مدلسازی ساختاری تفسیری عوامل موثر بر آموزش مربیان ورزشی
دکتر عظیم صلاحی کجور - دکتر سید حسین علوی
بررسی چگونگی ارتباط سرمایه فکری معلمان با سرمایه اجتماعی (مطالعه موردی معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان)
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
بررسی تاثیر رهبری هوشمندانه مدیران بر یادگیری خودراهبر و افزایش کیفیت تدریس معلمان مقطع ابتدائی شهرستان تربت حیدریه
فاطمه خالقی شرق
شناسایی نیازهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گرگان، در یادگیری زبان انگلیسی
نگین جباری - فائزه شریفی - شبنم برزگر
جهانی شدن نظام های آموزشی
مریم قادری - سیده مائده زمانی
نقد و بررسی کارکردهای اقتصادی دوره های آموزش پیش دبستانی، دبستان، متوسطه و آموزش عالی
هادی کازرونی شامیری - اسفندیار دشمن زیاری
اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی
اسماعیل مردانی زاده - خاطره فلاح - سکینه نگهبان - فهیمه شاهرخی
بررسی عوامل موثر تربیت دانش اموزان در برنامه ی درسی پنهان در بین مدیران شهرستان چالوس به کمک روش آنتروپی
عالیه پیرخندان گل سفید
مزایا و معایب دیجیتالی شدن آموزش از دیدگاه دانش آموزان
سکینه شمس ناتری - معصومه یوسف رشیدی - فاطمه شمس ناتری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0