0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه
نویسندگان :
پریسا لطفی
1
مریم لطفی
2
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس الزهرا زنجان
2- دانشگاه پیام نور تبریز
کلمات کلیدی :
ادراک از عدالت آموزشی، اشتیاق تحصیلی، دانش آموزان، متوسطه
چکیده :
اشتیاق تحصیلی از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از محققین را به سوی خود کشانده است. هدف این مطالعه بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه بود. در این مطالعه از روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه کلیه دانش آموزان دختر مدارس متوسطه دوم در سال تحصیلی 1400-1399 تهران بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 250 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس به پرسشنامه های اشتیاق تحصیلی فردریکز (2004) و ادراک از عدالت آموزشی گل پرور (2010) پاسخ دادند. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss25 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بین ادراک از عدالت آموزشی و اشتیاق تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. یعنی با بالا رفتن ادراک از عدالت آموزشی، اشتیاق تحصیلی بالا می رود و بالعکس.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل استنادی مآخذ پایان نامه های فارغ التحصیلان دکتری رشته عمران دانشگاه سمنان (1390-1398)
محمد زمانی - صفیه طهماسبی
تأثیرات کرونا بر آموزش
عارفه روشن طبری
پژوهش محوری درس تاریخ ادبیات
حمیده اسدی
ارزشیابی تکوینی و تاثیرآن بر یادگیری و نگرش دانشآموزان به درس ریاضی از دیدگاه دانشآموزان متوسطه دوم
مریم عبدالملکی - فرزانه فروزانفر
بررسی رابطه سبک های فرزند پروری با جرأت ورزی دانشآموزان
آیت قدوسی نژاد - سالار عبدالملکی - محمد عبدالملکی - پیمان ساعدی
نماز، آرامش روحی و روانی و تعالی فرهنگی
حمیدرضا فریدی
تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
عفت شیخی
واکاوی تجارب زیسته دانش آموزان سمپادی در راستای ویژگی های معلم ایده آل
مرضیه صادقی - تینا آقاجانی دوسالده - کوثر مسلمی
ارتقای آموزش با استفاده از ویژگیهای شهر هوشمند
مهدی بهجتی اردکانی - محمد جواد عبدعاصی
ارزشیابی دوره های آموزشی ضمن خدمت بر عملکرد شغلی معلمان دوره ی ابتدایی
کاظم دلروز - محمد کاظمی - وکیل آژیده - منصور صیادیان جو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0