0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی و مطالعه ای بر آسیب شناسی روانی بازی های رایانه ای در میان دانش آموزان و نحوه کنترل آن
نویسندگان :
فاطمه غلامعلی زاده
1
سمیه پالی
2
فرشته گلی توانا
3
کبری نبئی
4
1- دانشگاه فرهنگیان، پردیس بیت الهدی آمل
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
3- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن
4- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن،
کلمات کلیدی :
یادگیری دانش آموزان،آموزش،اختلال سلوک،تمایلات بزهکارانه
چکیده :
رایانهها که امروزه تقریباً در بیشتر جنبههای زندگی انسان راه یافتهاند، همچون دیگر ساختههای دست بشر، دو روی سکه دارند که یک رو بهرهگیری درست و مفید برای سرعت بخشی و دقت در کارها و کمک به پیشرفت امور است و روی دیگر استفادههای نادرست و نابجاست که گاه آسیبهای فراوان در پی دارد . دنیای رایانه، بیشتر نوجوانان را شیفته خود میکند، همان است که به آن «بازیهای رایانهای» میگویند. این بازیها با استفاده از تصاویر پر تحرک و صداهای مهیج ، دنیایی از هیجان را به انسانهای تشنه جنبوجوش ارزانی میکنند و همین جذبه روح و جسم آنان را مطیع خود میسازد و به عالمی از تخیلات میبرد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا میپندارند. با توجه به این که شرکت های سازنده بازی های رایانه ای به تولیدات بازی های می پردازند که مورد توجه دانش آموزان است لذا به بسیاری از مسائل از جمله مسائل فرهنگی توجه نمی کند واین باعث می شود اثرات مخربی داشته باشد. اختلالات رفتاری، اختلالات بسیار شایع و ناتوان کنندهای هستند که بر تنوعی از عملکردها، به ویژه بر عملکرد مدرسه کودکان اثر میگذارند و مشکلات بسیاری را برای معلمان، والدین و خود کودکان و نوجوانان ایجاد میکنند و آثار منفی بر یادگیری، ارتباط و کارآیی اجتماعی آنان میگذارند. پژوهشها نشان میدهند که شیوع اختلالات رفتاری در کودکان رو به افزایش است و این احتمال داده میشود که گسترش روزافزون بازیهای رایانهای یکی از دلایل عمده آن است. مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و بروز اختلالات رفتاری و روانی دانشآموزان صورت گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ذهن آگاهی با استرس شغلی کارکنان در ادارات امور مالیاتی استان مازندران
زینب کرمی - دکتر داود کیاکجوری
نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در کیفیت یادگیری
محمد لهراسبی - محمدرضا کرامتی
یادگیری پایدار در آموزش ریاضی
مریم محمدزاده
ابزار سنجش موانع جریان دانش در سازمان
عسگر اکبری
ارتباط میان سواد زبان و ادبیات فارسی و یادگیری ریاضیات دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
مریم اسدی
مقایسه بهزیستی ذهنی،کیفیت زندگی، تحمل پریشانی و شفقت ورزی بین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و زنان عادی شهرساری
لیلا بیواره - معصومه خلخالی - اسحق علی خطابی - فاطمه خطابی
عوامل افت تحصیلی دانش آموزان
سید علی اصغر محمدی جورجاده - سیدهادی حسینی - رامین حیدری بالسینی - مهدی آقایی - سینا علیزاده
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت دانش آموزان
سعید فیروزی - مسعود واحدی
پژوهش و فن آوریهای نوین و بررسی کارکرد های آن در آموزش و پرورش
فاطمه حیدری فرد
بررسی ارتباط مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام
سمیه مهری - کوثر مهری - خدیجه مهری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0