0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در کیفیت یادگیری
نویسندگان :
محمد لهراسبی
1
محمدرضا کرامتی
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی مدرسه محور،کیفیت یادگیری،سیستم آموزشی
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در کیفیت یادگیری است. در مقاله حاضر سعی بر آن شده است تا با روش توصیفی- تحلیلی و استناد به منابع معتبر داخلی و خارجی ضمن اشاره به فرآیند یادگیری و ضرورت توجه به کیفیت آن در سیستم آموزشی، به نقش و ظرفیت برنامه ریزی درسی مدرسه محور در تحقق این امر تاکید شود. نتایج به دست آمده نشان می دهد با توجه به نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در گسترش اختیارات و تاثیرگذاری مدیران جهت تدوین برنامه درسی متناسب با نیاز های بومی و انتظارات اولیا و دانش آموزان مدارس، توجه به ابعاد و پیامد های مثبت به کارگیری این شیوه از برنامه ریزی درسی زیر ساخت های لازم را جهت تمرکز زدایی از سیستم آموزشی کشور فراهم می کند که این امر می تواند گامی به سوی ارتقا کیفیت یادگیری باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین رابطه تسهیم دانش با کامیابی و نقش واسطهای رضایت شغلی در دبیران تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
کاظم چراغ بیرجندی - میثم حسین زاده
واکاوی نقش مدرسه در بهداشت روانی و سلامت دانش آموزان ارتقای و آن (با تاکید بر معلمان)
عاطفه منفرد سرخرود
استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی درتقویت انشاء دانش آموزان
زینب یونسی رباطی - رحیمه نوری پاسندی
تاثیرراهبرد آموزش تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه پنجم شهرستان چالوس در درس ریاضی
خیرالله قابلی - حسین رئسیان - رمضان جعفرپور کیاسری - سید محمد رضا رسولی جامخانه
اهمیت فناوری در آموزش
مریم پرستاران - سید علی اصغر پرستاران - رضا رمضانپور پاشاکلایی - محمد محسنی - هانیه چاشمی کلمرز
بررسی تاثیر فناوری های نوین آموزشی متاورس و واقعیت مجازی در نحوه یاددهی خلاقانه معلمان و یادگیری چند وجهی دانش آموزان
نازنین حسنی راوری - سعیدرضا عرب
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
ربابه غلامی - مصطفی عزیزی شمامی - ابراهیم صالحی عمران
چگونگی کاهش استرس دانش آموزان در آموزش مجازی
مهدی حقیقی
حل مسئلههای احتمال شرطی به کمک جدول
محمود داورزنی - ماهان ملکی منش
بررسی و مطالعه ای بر آسیب شناسی روانی بازی های رایانه ای در میان دانش آموزان و نحوه کنترل آن
فاطمه غلامعلی زاده - سمیه پالی - فرشته گلی توانا - کبری نبئی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0