0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری سهیل دانش آموز پایه پنجم را با ارائه راهکارهای اجتماعی کاهش دهم ؟
نویسندگان :
سمیه مصطفوی
1
محبوبه نصیری
2
فاطمه محمدی ششکل
3
شهین حیدری
4
1- پیام نور آمل
2- دانشگاه آزاد ایت الله آملی
3- پیام نور بابل
4- دانشگاه آزاد بابل
کلمات کلیدی :
پرخاشگری . سهیل .شخصیت.خشم.مصاحبه
چکیده :
رفتارهای تهاجمی یا پرخاشگرانه از شایع ترین اختلالات رفتاری انسان است. این تحقیق که به روش اقدام پژوهی انجام شده، به چگونگی بهبود بخشیدن مشکل پرخاشگری سهیل، دانش آموز پایه پنجم پرداخته شده است. دراین پژوهش با بهره گرفتن از ابزارهایی چون مشاهده رفتار، مصاحبه،سایت های اینترنتی و منابع علمی مختلف در پی یافتن علل ناآرامی سهیل بودم و با همکاری اولیای دانش آموز، مدیریت و همکاران آموزشگاه قدم در راه این پژوهش نهادم.آنچه مسلم است پرخاشگری، رفتاری است که از خشم و عصبانیت نشأت می گیرد و از طرف دیگر به دو نوع «خصمانه» و «وسیله ای» تقسیم می شود و جهت آن نیز می تواند درونی یا بیرونی باشد؛ با تشخیص این موضوع که از طرفی پرخاشگری سهیل از نوع خصمانه بیرونی است و از طرف دیگر، از مهم ترین علل پرخاشگری وی، شرایط روحی و روانی حاکم برخانواده و ناکامی ناشی از آن می باشد، توانستم با ارائه راهکارهایی چون مسئولیت دادن، مشاوره با اولیای سهیل، تشویق به موقع، احترام گذاشتن به خواسته هایش و... نسبت به جلب اعتماد این کودک وکاهش پرخاشگری او قدمی بردارم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش و پرورش در تحقق جامعه مدنی
مریم احمدی نژاد بندری - زهرا حاجی پور - فائزه آرمات
رابطه بین ویژگی های شخصیتی (درون گرایی- برون گرایی) و منبع کنترل با مهارت های مقابله ای در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بابل
سمیرا برزگر - لیلا عرب واحددهکردی
جیمز وب تلسکوپی عظیم به وسعت کیهان
الناز خلیلی - حنانه ناصری
ارائه مدل ساختاری اثر بازاریابی داخلی و خارجی بر عملکرد هیئت های ورزش کشتی مازندران
حسن حسین زاده
چگونه توانستم با اقدامات انگیزشی روند یادگیری دانش آموزان را در شرایط کرونایی بهبود ببخشم؟
مهناز خنیفر
نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی نیروی انسانی با تأکید بر انگیزش مشارکت ورزشی در معلمان شهر اصفهان
مصطفی فروزان فر - فاطمه شکاری
شیوه های نوین در آموزش و پژوهش و چالش های آن(درس پژوهی )
زینب سام دلیری - مهشید دانش
بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه کارآفرینی آموزشی
سیدجعفر نجات - بهمن خسروی پور
چگونگی مدیریت دروس و فضای کلاسهای چندپایه؛ فنون و روشها ی تدریس، گروهبندی
محمد عبداللهی مقدم
نگاه تحلیلی بر سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش
افتخار قاسم زاده - سهیلا حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0