0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی با تکیه بر سند تحول بنیادین
نویسندگان :
علیرضا قربانی
1
رسول شریفی نجف آبادی
2
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان
2- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان
کلمات کلیدی :
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،دوره ابتدایی،مطالعات اجتماعی،ساحت های شش گانه
چکیده :
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، سندی رسمی در راستای تحول مورد نیاز نظام آموزشی جمهوری اسلامی است که توسط تعدادی از متخصصان تعلیم و تربیت تدوین شده است . تهیه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران ، جان تازه ای به کتاب های درسی و محتوای آموزشی آن ها داد . تنظیم و تدوین کتب درسی بر اساس این سند همراه با اجرای دقیق آن می تواند نظام آموزشی کشور و خروجی آن را به کمال مطلوب نزدیک تر نماید . هدف از انجام این پژوهش مروری کوتاه بر کتاب های درسی مطالعات اجتماعی در پایه های سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی با تکیه بر سند چشم انداز تحول بنیادین می باشد . نتایج پژوهش بیانگر این است که آنگونه که لازم است در کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دبستان به این سند مهم آموزشی و فرهنگی و تربیتی توجه نشده و لازم است اقدامات سازنده ای از سوی مراجع ذی ربط وزارت آموزش و پرورش و مولفان و برنامه ریزان کتاب های درسی من باب این موضوع صورت گیرد . روش تحقیق : این تحقیق از نوع کیفی و بر اساس تحلیل مقاله ها و تحقیقات صورت گرفته در زمینه ی آموزش مطالعات اجتماعی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدارس دوره ابتدایی و دانشگاه فرهنگیان انجام پذیرفته است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت پژوهشگری معلمان در ارتقای دانشی دانش آموزان با رویکرد مبانی اسلامی
یاس غدیری - رضا براری
مدیریت آسیب های اجتماعی در آموزش و تربیت بدنی دانش آموزان ابتدایی
زهرا کوثر - مریم کریمی - مریم رستگار - اعظم قلندری - محمد حسین میرسلیمانی
اسلام و تربیت بدنی
سیده بتول حسینی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های سواد مالی و اقتصادی
حسین عباسی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
شناسایی و تبیین جایگاه فناوری های نوین در فرآیند یاددهی یادگیری
سپیده شیرزادپور - مهدی کاظمی
بررسی تاثیر تکنیک بارش فکری و بدیعه پردازی در افزایش خلاقیت دانش آموزان
معصومه دادرس کوچکی - مهرناز صارمی - شیرین غلامی
چگونه توانستم مشکل کمبود علاقه و انگیزه تحصیلی دانش آموز پایه اول ابتدایی با دلبستگی افراطی به مادر را از طریق آموزش مبتنی بر داستان گویی توام با بازی و استفاده از دست ساخته ماکت در درس ریاضی بهبود دهم؟
سیده زهرا باغبانیان
مکانیسمهای مدیریت مؤثر کادر آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش
زهرا عباسی - علی کاوسی
نقدوبررسی رفتار وقانون گرایی درسازمانهای آموزشی درشرایط بحران کرونا
سارا نصیری قادی
مطالعهی مروری سیستماتیک: پرسشنامههای نحوهی گذران اوقات فراغت
مریم منصوری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0