0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر تکالیف ریاضی هدفمند بر یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
مرتضی گرزین نژاد
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
تکالیف یادگیری
چکیده :
با توجه به اهمیت نقش تکالیف یادگیری بر افزایش خودکارآمدی و درگیری تحصیلی دانش آموزان، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی همه جانبه از تکالیف ریاضی و ترکیب نتایج پژوهش های انجام یافته در زمینه بررسی نقش تکالیف یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان، انجام گرفته است. جامعه پژوهشی این تحقیق که براي جمع آوري اطلاعات آن از روش كتابخانه اي استفاده شده است، پژوهش هایی است که به بررسی تاثیر تکالیف یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پرداخته بودند. بنابراین برای کسب اطلاعات موردنیاز از چندین مقالهي پژوهشی و همچنين مروری، با محوریت نقش تکالیف ریاضی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده گرديده است تا نگرشی دقیق تر نسبت به اين مقوله ایجاد شود. یافته های پژوهش نشان داده است که تکالیف یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر زیادی دارد. از این رو، می توان گفت که تکالیف یادگیری هدفمند نقش بسزایی در خودکارآمدی و درگیری تحصیلی دانش آموزان دارد. لذا با توجه به اثربخشی تکالیف ریاضی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان، ضروری است برنامه های درسی ریاضی به صورتی تدوین گردند که یادگیری محتوا را با تلفیقی از تکالیف ریاضی همراه سازند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش و پرورش در ارتقا حقوق شهروندی
مریم فرج زاده - مینا فرجی
نقش شادی و نشاط در مدارس و تاثیر آن بر سلامت روان دانش آموزان ابتدایی
لیدا شش پری - حسین مومنی مهموئی
مزایا و چالش های آموزش مجازی دانش اموزان در دوران کرونا
صدیقه علی زاده - فاطمه علی زاده
سازوکارهای مناسب برای ارتقا سطح آموزشی و پژوهشی معلمان و دانش آموزان
سارا نظام پرست - نفیسه امین
شناخت واهمیت یادگیری مستمرورشدپایدار دردانش آموزان
رعنا زارع جویباری
شناسایی سهم عوامل تعیین کننده موفقیت فردی و ملّی در توسعۀ ورزش قهرمانی
آرش گچی - فرزاد غفوری - غلامعلی کارگر
اهمیت کارآفرینی در آموزش زیست شناسی
سعید محسنی پور - زهرا قاسم زاده - نرجس لطفی قادیکلایی - زینب بابکی - فاطمه شاکری
بررسی اهداف تربیتی در سیستم نظام آموزشی کشور
سیده زهرا شبیری - فروغ منعم همایی
رابطه بین استرس والدگری و سلامت معنوی
سیدرحمت اله موسوی مقدم - بهشته مرادی - سیده مریم عبداللهی
یادگیری وزیبایی زندگی با آموزش پایدار
فرشته باباجانی ولوکلا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0