0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین رویکردهای برنامه ریزی درسی
نویسندگان :
الهه امیری دوماری
1
طاهره مختار شهرکی
2
1- دانشگاه آزاد ساری
2- دانشگاه سیستان و بلوچستان
کلمات کلیدی :
رویکرد برنامه ریزی درسی،برنامه درسی،آموزش وپرورش
چکیده :
پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و باهدف تبیین مفاهیم برنامه درسی و رویکرد برنامه های درسی شیوه ی توصیفی در آذرماه ۱۴۰۱ انجام گرفتْ تحلیل داده ها به شیوه ی استنباطی انجام گرفت. در حوزه برنامه ریزی درسی ، رویکردهای مختلفی وجود دارد که هریک به نوعی برنامه درسی را تبیین می نمایند هریک از دیدگاههای مختلف برنامه درسی به مبانی انسانی شناختی و روان شناختی ویژه ای استوار است . برنامه درسی که محصول برنامه ریزی درسی است به مجموعهای از تجربیات اطلاق می شود که در اختیاریادگیرندگان قرار میگیرد.براساس استنباط های انجام شده می توان گفت برنامه درسی یک فرایند میان رشته ای و متنوع است که به نوعی می توان قلب فرایند یاددهی-یادگیری را شکل دهد، دارای ارکانی چون هدف،روش، ارزشیابی است،برنامه درسی یک رخداد است که این ویژگی دلیلی بر پویایی این فرایند است، و عمده ی برنامه ریزی درسی می تواند بر محور عقلانیت بچرخد و قدرت تفکر محور خواهد بود.،پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی پیرامون در ارتباط با جایگاه برنامه درسی در علوم تربیتی مقاله ای نوشته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه روشی جهت تخصیص منابع مبتنی بر یک الگوریتم ژنتیک در اینترنت اشیا
مرتضی غضنفری - مهران خوش قلب - اسماعیل ملک زاده سرایی
ارزشیابی مجازی در پی شیوع ویروس کرونا
زینب رضوانی - حمیده حسینی - الهام نیک زاد
نقش سبکهای فرزندپروری و طرحواره معیار سرسختانه والدین در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر نوجوان
حدیثه کارگر شوروکی - فائزه قانع اردکانی - اعظم دادور
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر کلاس گروه کانونی دانش آموزان در دروس ریاضی بر توسعه مهارت های اجتماعی و اثر ویژگی های معلمان به عنوان متغییر تعدیل گر
سحر صیادی
تبیین ضرورت توسعه حرفه ای مدرسان دانشگاه فرهنگیان
سیمین امینی زارع - علیرضا طاهرنژاد - لیلا کردونی
بررسی رابطه امید در زیست دانش آموزی
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
بررسی مزایا، معایب، فنون آموزش و ارزشیابی در آموزش مجازی دانشگاهیان
مریم ادیبی - فاطمه عبادی
رابطه سبکهای هویت یابی بر تنظیم هیجان در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه خدابنده اویلی - کبری دودل اندرور
شناخت نگرش دانش آموزان دختر مدارس غیر انتفاعی دوره ی ابتدایی گرگان به آسیب های اجتماعی با رویکرد آسیب شناسی و پیشگیرانه
حمیده زوار
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0