0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه سبکهای هویت یابی بر تنظیم هیجان در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه خدابنده اویلی
1
کبری دودل اندرور
2
1- آموزش و پرورش شهرستان نوشهر
2- آموزش پرورش شهرستان نوشهر
کلمات کلیدی :
سبکهای هویت یابی،تنظیم هیجان،دوره دوم ابتدایی
چکیده :
در دنیایی که بسیار گسترده و پیچیده است و افراد با فعالیتهای مختلف و متفاوتی زندگی میکنند، پیدا کردن راه خود، هویت خود و روشن کردن مسیر زندگی فعالیت آسانی نیست. بلکه نیاز دارد که دانش آموزان فکر کند، ارزیابی کند، بررسی کند، آزمایش کند تا بتواند مسیر مناسب خود را انتخاب کند. هدف پژوهش حاضر برسی رابطه سبکهای هویت یابی بر تنظیم هيجان در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی بود. این پژوهش توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1401_1402 بودند. حجم نمونه 150نفر از دانش آموزان دوره دوم ابتدایی بودند که 50 نفر در سن 10 سال 50 نفر 11 سال و 50 نفر 12 سال بودند و با روش نمونه گیری تمام شمار انتخاب شدند و موردآزمون قرار گرفتند. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه هاي سبک هویت برزونسکی (1992) و تنظیم هیجان گارنفسکی و همکاران(۲۰۰۱) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 20 و با استفاده از آزمونهای آماری تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمون همبستگی پیرسون انجام شد. یافتههای این پژوهش نشان داد، که تنها سبک تنظیم هیجان سازگارانه قابلیت پیش بینی سبک های هویت را دارد(881/8 F=) (p=0/000) . نتیجه گیری: یافتههای مطالعه نشان داد مولفه هیجان سازگارانه، بر سبک های هویت تاثیر داشتهاست. بنابراین پیشنهاد میشود برنامه ریزان ودست اندر کاران آموزشی وامور تربیتی در سطح کلان وخرد با توجه به اهمیت و جایگاه مهم دوره نوجوانی و با توجه به تاثیر مخرب تنظیم هیجان ناسازگاری در بین کودکان و نوجوانان، جلسات آموزشی برای دانش آموزان، والدین و مربیان آموزشی برگزار گردد و عوامل تاثیر گذار بر گرایش به تنظیم هیجان ناسازگاری بررسی گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
University Didactics as a New Approach to Coping with New Millenium Challenges in Higher Education
Saeed Ranjbar
ارزیابی تاثیر نرم افزار جئو جبرا در یادگیری درس هندسه (مبحث تبدیلات هندسی )دوره دوم متوسطه
مرتضی گرزین نژاد - محمد دهقاندار
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
حانیه صابر
چالش ها و مشکلات هنرستان ها
زینب داودی - معصومه همتی زاه - آرزو موسوی
آداب و سنن غدیر و راه های گسترش آن
ام البنین مسعودی
سازگاری اجتماعی؛ نیاز امروز در موفقیت تحصیلی دانش آموزان
مریم مسلمی بورخیلی
تحلیل محتوای کتاب درسی جغرافیای متوسطه دوم بر مبنای تفکر انتقادی لیپمن
جواد حسینی
تحلیل محتوای کتاب فارسی ششم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
سیده مریم موسوی
رابطه بین بازدهی های رهبری و راهبردهای مدیریت تعارض با خلاقیت (مورد مطالعه کارکنان دانشگاه فرهنگیان مازندران)
محسن عفتی - محترم کیاقادی - علی توکلی - طاهره عادلی
آموزه های اخلاقی و معرفتی مثنوی معنوی با تکیه بر سیمای حضرت یوسف(ع) و حضرت یعقوب(ع)
فاطمه بهار - رقیه بابایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0