0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناخت نگرش دانش آموزان دختر مدارس غیر انتفاعی دوره ی ابتدایی گرگان به آسیب های اجتماعی با رویکرد آسیب شناسی و پیشگیرانه
نویسندگان :
حمیده زوار
1
1- آموزش پرورش گرگان
کلمات کلیدی :
نگرش، آسیب های اجتماعی ،دانش آموزان دولتی دوره ی ابتدایی
چکیده :
هدف اصلی این مقاله، شناخت نگرش دانش آموزان دختر مدارس غیر دولتی دوره ی ابتدایی گرگان به آسیب های اجتماعی با رویکرد آسیب شناسی و پیشگیرانه می باشد در راستای تحقق این هدف؛ اهداف فرعی، فرضیات طراحی گردیده است. یافته های تحقیق نشان داد، میانگین میزان آگاهی دانش آموزان نسبت به آسیب های اجتماعی33/2 از 4؛ میانگین نوع احساس آنان 48/2 از 4 ؛ میانگین میزان گرایش آنان 59/2 از 4 و میانگین نوع نگرش دانش آموزان نسبت به آسیب های اجتماعی 47/2 از 4 بوده است.این یافته ها گویای این واقعیت بوده که میزان شناخت دانش آموزان کمتر از میانگین حد متوسط(5/2 از 4) اما احساس دانش آموزان نسبت به آسیب های اجتماعی تقریبا در حد متوسط و میزان گرایش آنها به انجام روابط غیر اخلاقی با جنس مخالف بیشتر از میانگین حد متوسط(5/2 از 4) بوده و در مجموع با وجود میانگین 47/2 از 4؛ می توان ارزیابی نمود که دانش آموزان دختر مورد مطالعه نگرش چندان منفی نسبت به آسیب ارتباط با جنس مخالف ندارند و در مجموع می توان ارزیابی نمود که آنان آمادگی ذهنی، برای ارتباط با جنس مخالف داشته و با این یافته ها انتظار می رود که با ورود این دختر به سنین نوجوانی و جوانی، مرتکب آسیب ارتباط با جنس مخالف گردند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ایجاد علاقه در دانش اموزان مقطع ابتدایی به درس قران و هدیه های اسمانی با شعر و قصه گویی
رضا براری - فیروزه محمودزاده تیلمی
آموزش اثربخش درس تربیت بدنی در مدارس
مهنوش سالاری
« چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را برای همکاری بیشتردر کلاس مجازی با روش های خلاق و راهکارهای مناسب افزایش دهم »
فاطمه عزیزی
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
کاربرد نظریه یادگیری گشتالت در برنامه ریزی درسی
مرزبان ادیب منش
ارزیابی کیفیت فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای استان مازندران
فهیمه رضایی
اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی
مریم محمدزاده
تحلیل کارکرد زبان و ادبیات فارسی در تسهیل و تعمیق تعاملات انسانی سازگار
نگار رشید
تاثیر بهزیستی اجتماعی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز
اعظم حسین پور سعادت آبادی
چگونه توانستیم اختلال رفتاری پرخاشگری حدیث را بهبود بخشیم؟
مینا ریخته گر - فهیمه اسماعیل پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0