0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر طراحی شناختی بر عملکرد تحصیلی
نویسندگان :
لیلا برالوندی
1
پرستو جوادی
2
معصومه بیرانوند
3
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
کلمات کلیدی :
طراحی شناخت، یادگیری، تاثیر طراحی شناختی، عملکرد تحصیلی
چکیده :
علوم شناختی با مطالعه عملکرد ذهن و مغز زمینه بالقوه ای برای ایجاد تحول در تعلیم و تربیت بهوجود آورده است. پژوهش هایی که در زمینه یاددهی- یادگیری توسط دانشمندان علوم شناختی انجامگرفته، این امکان را برای متخصصان تعلیم و تربیت فراهم ساخته است تا بهصورتبندی نظریه های جدید درباره یاددهی و یادگیری پرداخته و حوزه ی عمل تربیت را بهبود بخشند. از آنجایی که دانش و تکنولوژی با سرعت رشد داشته، آموزش و پرورش این عصر نمیتواند نسبت به این تحولات بیتفاوت بوده و برنامهریزی و استراتژی مدونی نداشته باشد. بنابراین تحول در آموزش و پرورش با تکیه بر نوآوری و مشارکت و رقابت و کاربردی کردن آموزش و تامین نیازهای جدید ملی و استفاده از دستاوردهای جهانی استوار میباشد. اصطلاح طراحی شناخت را اولینبار فلاول در سال 1976 مورد استفاده قرارداد تا با آن دانش شخص را درمورد فرآیندها و تولیدات طراحی شناختی یا هر چیز مربوط به آن توصیف کند. از طراحی شناخت تعاریف گوناگونی ارائه شده است. طراحی شناخت با مفهومی که در روانشناسی طراحی شناختی جدید مطرح شده است بهعنوان یکی از مؤلفه های مهم طراحی شناخت و همچنین رابطه آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی، همواره توجه پژوهشگران را بهخود جلب کرده و بهتدریج برخی مفاهیم مرتبط با آن نیز پا به عرصه متغیرهای پژوهشی در تحقیقات مربوط به آموزش و یادگیری نهاده اند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر یک دوره تمرینات تسهیل عصبی عضلانی بر حس عمقی و نسبت قدرت عضلات همسترینگ به چهار سر فوتبالیست دارای کوتاهی همسترینگ
حمیدرضا قزلسفلو - معصومه سادات حسینی
تأثیر هوش مصنوعی بر میزان خلاقیت دانشآموزان متوسطه اول
مریم یعقوبی - فاطمه احمدیان
واکاوی به کارگیری آموزش مجازی، مزایا و محدودیتها
محمد کریم زاده - مهدی بهجتی اردکانی - شهرزاد قاسمی - محمد مهدی شکری
بررسی تاثیر 8 جلسه درمان شناختی رفتاری بر بهبود اختلال یادگیری دانشآموزان 10 تا 15 سال
لیلا حیدری
بررسی میزان تأثیر رسانه ها بر هویت یابی دانش آموزان پیش دبستانی شهرستان ساری ناحیه یک
طاهره سعادت - ماهدخت ولیپور - فاطمه بابایی - عاطفه یوسفی
تاثیر حمایت اجتماعی درک شده بر استفاده از آموزش مجازی با نقش میانجی تفاوت فردی درک شده
خدیجه ابراهیمی نیاک
نقش رویکردهای آموزش کارآفرینی بر مقاصد کارآفرینی
فاطمه اسحاقی خیرود کنار
بررسی میزان میل به خشونت در معلمین تربیت بدنی و ارتباط آن با مشارکت در محیط کار مطالعه موردی : استان مازندران
فاطمه پرویزی عمران
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - نگین صادقی - علی توسلی
شادی در اسلام
خدیجه موسوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0