0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
نویسندگان :
مرتضی گرزین نژاد
1
نگین صادقی
2
علی توسلی
3
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران
2- دانشکده حضرت فاطمه قایمشهر فرهنگیان
3- دانشگاه فرهنگیان دکترشریعتی ساری
کلمات کلیدی :
آموزش ریاضیات،سازنده گرایی،محیط یادگیری،فناوری
چکیده :
نظریه سازنده گرایی یکی از نظریات مطرح در زمینه آموزش ریاضیات و علوم است که در سالهای اخیر در دنیا مطرح است. محوری ترین عقیده در این نظریه آن است که دانش هر فرد توسط خودش ساخته می شود. صاحب نظران معتقدند که پیشرفت سریع فناوری های آموزشی باعث شده تا به این نظریه توجهی ویژه گردد. چرا که موجب فراهم آوردن محیطی مناسب جهت آموزش مبتنی بر سازنده گرایی شده است. از سویی سازنده گرایی نیز نقش فناوری در آموزش را متفاوت و پررنگ ارزیابی نموده است. در مقاله حاضر با رویکردی تحلیلی در ابتدا تبین سازنده گرایی، تلقی سازنده گرایی نسبت به محیط یادگیری و در ادامه نقش فناوری در آموزش ریاضی با رویکرد سازنده گرایانه پرداخته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش معلمان در تربیت اجتماعی دانش آموزان
احسان اردشیری لاجیمی - اسمعیل بگرای - فاطمه زهرا بگرای
چگونه میتوانم بدخطی و نادرست نوشتن نوشتار امیر را حل کنم ؟
حامد رمضانی
بهبود یادگیری مفاهیم علومتجربی با استفاده از اصول نظریه بارشناختی
زهرا راه بر - فاطمه احمدی - جاوید ضمیرانوری
چگونه اختلال بیش فعالی یکی از دانش آموزانم را برطرف کردم؟
نادر عبداله نژاد
نقش معلم در تقویت هوش هیجانی دانش آموزان و تاثیر آن در کاهش اضطراب
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
مروری بر فناوری اینترنت اشیاء
فائزه شبانی - الهام سیف اله زاده
بررسی رساله آپولوژی افلاطون و تبیین دلالتهای تربیتی آن
سارا هراتی - زینب طیبی
مقایسه تعهد شغلی در شاغلین آنلاین با حضوری( مطالعه موردی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران)
امیر صیفی - مینا مزینی
اثربخشی خودارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
اعظم زارع
بررسی عوامل موثر بر رشد کیفیت آموزشی مدارس با محوریت مدارس ابتدایی اداره ی آموزش و پرورش نصرت آباد
محمود صیادی - عبدالمجید سالارزهی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0