0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوا کتاب علوم ششم ابتدایی بر اساس اهداف دروس
نویسندگان :
علیرضا سلطانی نظیر
1
مهدی رودی
2
1- دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر
2- دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، علوم، ششم ابتدایی، اهداف
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 1401- 1400 بر اساس طبقهبندی هدف های آموزشی در حیطههای سه گانه شناختی، عاطفی و روانی حرکتی بود. روش پژهش تحلیل محتوا بود. برای پردازش اطلاعات از روش توزیع فراوانی، درصدی برای تحلیل داده ها استفاده شد. در ابتدا امر اهداف دروس این کتاب مشخص شد سپس اهداف دروس بررسی شد و جدول مربوط به آن ترسیم شد که در آن درصد فراوانی هر حیطه مشخص شد. نتایج به دست آمده نشان دهنده این بود که حیطه شناختی بیشترین هدف را در خود دارد. پس معلمان باید به این حیطه و سطوح آن توجه بیشتری داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه تا ثیر یادگیری مبتنی بر حل مساله گروهی و آموزش سنتی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان
نصراله حسین زاده - محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور
بررسی تأثیر طرح آموزش نانو بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت پژوهشی (مطالعه موردی: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
آموزش خلاقانه ارزش مکانی
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود
ارزیابی آسایش حرارتی در فضاهای آموزشی مورد خراسان شمالی شهرستان سنخواست
زهرا لعل سازگار - محمد باعقیده
نقش ارتباط مدیران در شکل گیری شخصیت و خودشکوفایی هیجانی کودکان و نوجوانان
شهربانو یوسفی - فیروزه دوست بین - احمد رنجبر - فاطمه طلعتی
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
فناوری واقعیتافزوده گامی درجهت بهبود یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسهای
فرشته فتحی - محمد جواد اسلام پور - مهدیه اجدادی
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
دوزبانگی و تاثیر آن بر میزان یادگیری دانش آموزان
زهرا رضایی
بررسی رابطه سبک زندگی خانوادگی و قانون گرایی
مریم خاکپور - ناهید رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0