0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه تا ثیر یادگیری مبتنی بر حل مساله گروهی و آموزش سنتی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان
نویسندگان :
نصراله حسین زاده
1
محمدرضا سمرقندی
2
سجاد ابراهیم پور
3
1- مدرسه ابتدایی پسرانه شاهد چالوس
2- مدرسه شاهد پسرانه چالوس
3- مدرسه شاهد پسرانه چالوس
کلمات کلیدی :
#تفکر انتقادی،#یادگیری برنامه محور معلم و دانش آموزان،#تفکر سنتی
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر مقايسه تأثير يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و آموزش سنتي بر تفكر انتقادي دانشجويان آموزش معلمی مي باشد. روش تحقيق از نوع شبه آزمايش و طرح دو گروهي با پيش آزمون و پس آزمون بوده است. آزمودنيها شامل 55 نفر از دانشجويان رشته هاي مختلف مقطع كارداني آموزش معلمی(1385-1384) دانشگاه آزاد اسلامي سراب بودند كه 30 نفر بعنوان گروه آزمايش براي يادگيري مبتني بر حل مساله گروهي و 25 نفر به عنوان گروه گواه براي آموزش سنتي انتخاب گرديدند. ابزار بكار رفته در پژوهش ، پرسشنامه تفكر انتقادي كاليفرنيا بوده و جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش t تست استفاده گرديد. نتايج تحقيق نشان دادند كه گرايش به تفكر انتقادي (مولفه هاي منظم و سيستماتيك بودن در پژوهش و كاوشگري و پختگي در قضاوت و داوري) در گروهي كه با روش يادگيري مبتني بر حل مسأله گروهي آموزش ديده بودند نسبت به گروهي گواه كه با شيوه سنتي آموزش ديده بودند بيشتر است. اما در ساير مولفه ها تفكر انتقادي (حقيقت جويي، كنجكاوي، تحليلي بودن، اعتماد به خود و فكر باز) تفاوتي بين دو گروه وجود ندارد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تفکرات جامعه در رابطه با مدیریت بازاریابی در ورزش
مهدیس دلفان آذری - فاطمه شجاع شفیعی - هدیه بهادری - مریم رستم پور
" چگونه توانستیم مدت زمان استفاده از شبکه های مجازی در جهت استفاده بهینه از وقت را در دانشآموزان کاهش دهیم؟"
زهرا میناوی - آزاده طلاوری
اثربخشی شفقت درمانی بر الگوی مدرسه شاد در دانشآموزان
سحر مقصودیان - معصومه شهسواری
بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی هنر آموزان هنرستان های کار و دانش شهرستان ساری
مجتبی رضایی راد - محمد قدیری پائین لموکی - سید رضا جلالی کوهی خیلی - علی کرم دار اسرمی - علی شیردل دارابی
تحلیل الگوهای ارزشیابی آموزش از راه دور و معرفی الگوی آشکار شونده به عنوان الگوی مناسب
خدیجه علی آبادی - رضا پاشا
تاثیر و کارکرد قصه و قصه خوانی در ایجاد و تقویت هویت ایرانی- اسلامی کودکان پیش از دبستان
آسیه ابدی
واکاوی رویکردهای نوین ارتقای سطح کیفیت علمی معلمان در نظام آموزشی
معصومه خزایی کوهپر - فاطمه خزایی کوهپر
مزیت رقابتی مدیریت دانش بر بحران بیماری کرونا در سازمان آموزش و پرورش
فرشته چاری سرستی
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
اثربخشی آموزش مهارت کنترل خشم بر کاهش اضطراب دانش آموزان در دوران کرونا
مریم حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0