0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی آسایش حرارتی در فضاهای آموزشی مورد خراسان شمالی شهرستان سنخواست
نویسندگان :
زهرا لعل سازگار
1
محمد باعقیده
2
1- دانشگاه حکیم سبزواری
2- حکیم سبزواری
کلمات کلیدی :
: فضای آموزشی، احساس حرارتی، اقلیم آسایش،PMV
چکیده :
چکیده این پژوهش با هدف بررسی احساس حرارتی در فضاهای آموزشی در یکی از مدارس متوسطه شهرستان در استان خراسان شمالی انجام گرفته است. داده های مربوط به فراسنج های آب و هوایی شامل دما ورطوبت با دستگاه دیتا لاگر به طور همزمان برای داخل وخارج کلاس ثبت شده است. همچنین از داده های ایستگاه هواشناسی سنخواست نیز استفاده شده است. جهت بررسی اثر موقعیت کلاس بر آسایش حرارتی بررسی ها بر روی دو کلاس شمالی وجنوبی انجام گرفت. از شاخص های PMVو PET برای برآورد احساس حرارتی و از مدل همبستگی پیرسون برای بررسی روابط و آزمونT برای مطالعه تفاوتها استفاده شدند.نتایج نشان دادند همبستگی بالایی بین دو شاخص PMV و PET وجود دارد. نتایج حاصل از شاخص های اقلیم آسایش شرایط تنش گرمایی را احساس غالب برآورده نموده است و موقعیت جغرافیایی کلاسها به صورت قابل توجه ومعنی داری بر احساس حرارتی دانش آموزان تاثیرگذار بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقد و بررسی کارکردهای اقتصادی دوره های آموزش پیش دبستانی، دبستان، متوسطه و آموزش عالی
هادی کازرونی شامیری - اسفندیار دشمن زیاری
بررسی دلایل ضعف درس املاء در کلاس درس مدارس ابتدایی شهرستان اندیکا در دوران کرونا
مهناز بابادی - هدایت حسین پور - فرزانه بابادی
بررسی تاثیر نقش آموزگاران بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
سیمین موسی علی
مروری بر روشهای یادگیری الکترونیکی و بهرهگیری آن در شرایط بحران کرونا
حسن زارع - مجتبی خانعلی زاده اینی - محمد حسین فرخ فر
بررسی رابطه ی بین تکالیف و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستان مختلط شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1402 - 1403
مهدی صفایی - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
نقش معلمان در تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر در دانش آموزان
سیده محترم محسنی - سیده سمانه قربانی - سیده لیلا موسوی - منصوره حسن زاده شهابی
رویکرد های نوین در مدیریت آموزشی
کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست - مهدیه حیدری
مروری بر سیستم توصیه گر در شبکههای اجتماعی و تلفن همراه
الهام سیف اله زاده - جمیله اطمانی - حمید بهادر
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
پرورش مهارتهای تفکر در یادگیری علوم پایه
سحر کاظمی سرشت - زهرا محمدی سنگاچین - فاطمه عبدالمحمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0