0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مفهوم ارزشیابی برنامه درسی در نظام آموزش عالی کشور
نویسندگان :
آمنه مهدی زاده
1
مریم صادق کوهستانی
2
1- دانشگاه آزاد ساری
2- دانشگاه مازندران بابلسر
کلمات کلیدی :
ارزشیابی برنامه درسی،برنامه درسی،آموزش عالی
چکیده :
ارزشیابی برنامه درسی عبارت است از فرایند بررسی ارزش، شایستگی برنامه درسی ، مطالعه ارزش ، شایستگی هم شامل عناصر و جنبه های خاص برنامه درسی و هم کل برنامه درسی می شود. روش مطالعه کیفی و و انجام پژوهش تحلیلی اسنادی بوده است. برای جمع آوری اطلاعات کتب ، مقالات ، منابع موجود و مرتبط با بحث مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها مشخص شد که ارزشیابی برنامه درسی به عنوان جزیی از نظام آموزشی تحت تاثیر عوامل متعددی است تغییر در رویکردها و شیوه های جاری آنصورت می گیرد. ارزشیابی برنامه درسی در نظام آموزشی به صورت صحیح و اصولی ضمن تقویت نقاط ضعف و اصلاح آن می تواند مبنای برای بسیاری از تصمیم گیریها و برنامه ریزی آموزشی باشد و موجب ارتقای سطح علمی دانشگاه را فراهم می کند. برنامه درسی اصلی ترین عنصر نظام آموزش عالی و بنیادی ترین ابزار برای فراهم آوری دانش، تجربه و مهارت دانشجویان برای عرضه خدمات به جامعه است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سازوکارهای مناسب برای ارتقا سطح آموزشی و پژوهشی معلمان و دانش آموزان
سارا نظام پرست - نفیسه امین
بررسی تاثیر نقش یادگیری خودراهبر بر سرزندگی تحصیلی و هیجان تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه ی شهرستان زاوه
فاطمه خزائی زوزنی
تحلیلی بر نظریه های یادگیری ریاضی APOS و SOLO
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
چالشهای تربیت جنسی دانش آموزان و آثار سوء آن از دیدگاه آیات و روایات
سید علی حسینی زاده - منیژه افشاری نیا
نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی
رویا صلاحی نژاد
بررسی جایگاه زن و احکام ازدواج در دین مسیحیت
نیلوفر حسن پور - محدثه نژادی گشتی - مریم حسینی
اثر بخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کمرویی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
لیلا ولی پور - سیده فاطمه زهرا ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی
An Ecofeminist Analysis of Patriarchal Oppression and Environmental Degradation in A Thousand Splendid Suns through Vandana Shiva's Ecological Feminism
Behzad Pourgharib
چگونه توانستم دانشآموزانم را به ادبیات علاقهمند کنم؟
الهام مظفری ساغند
بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری)
فرزانه سفری ماچک پشتی - حسین حسن پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0