0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری)
نویسندگان :
فرزانه سفری ماچک پشتی
1
حسین حسن پور
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
معنویت در محیط کار، تعهد سازمانی، اخلاق کاری، معلمان
چکیده :
چکيده هدف اصلی این پژوهش «بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری معلمان مقطع ابتدایی» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان ابتدایی ناحیه دو ساری در سال تحصیلی 98-1397 به تعداد 613 نفر که از این تعداد 234 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گيري تصادفي طبقه ای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد معنویت در کار (2003)، تعهد سازمانی (1990) و اخلاق کاری (1990) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد که بین معنویت در محیط کار و ابعاد آن (معنادار بودن کار، احساس همبستگی و همسویی با ارزش های سازمان) با تعهد سازمانی و اخلاق کاری معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مجازی در دانشگاه ها و مدارس
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
نقش آموزش ذهن آگاهی بر افزایش تاب آوری دانش آموزان دوران ابتدایی
فرزانه رشیدیان
گسترش مراودات آموزشی ایران با کشورهای پیشرو از جمله آلمان و فنلاند
سیما سیمیاری - کبری باکویی کتریمی - آمنه رنجبر واودره
راهکارهای عملی اعتماد به نفس در دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
بررسی تاثیر طلاق والدین بر افت تحصیلی دانش آموزان،مطالعه موردی "م"
زهره کتابی
آموزش مجازی، تولید محتوا، معایب و محاسن
مسلم محمدی - مریم اسدی
ارزیابی برای یادگیری در مقابل ارزیابی یادگیری: کلیدی برای موفقیت ها و بهبود آموزشی در کلاسهای درس
بهرام مقدس
تاثیر نقش حمایتی دبیران در ایجاد انگیزه در دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان سواد کوه
زینب حیدری سی پی - فاطمه حسن زاده - فاطمه براری - افسانه خالقی
چگونه موفق به ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح مجتمع آموزشی شدم؟
بهمن ویسی
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد سازنده گرایی و روش تدریس کارگاهی برمیزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه اول شهرستان ساری
رقیه درویشی - فاطمه نصیری - حمیده رحیمی کیاسری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0