0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
A review of Teachers’ Language Assessment Literacy in the Context of Iranian Public EFL Education
نویسندگان :
Seyyed Morteza Hashemi Toroujeni
1
Mohammad Reza Ebrahimi
2
1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه آزاد اسلامی بم
کلمات کلیدی :
Language Assessment،Language Assessment Literacy،Reflective Teaching
چکیده :
Abstract: This study explores the correlation between assessment literacy and reflective teaching practices among Iranian EFL teachers, drawing on established frameworks and previous research. Using both qualitative and quantitative methodologies, the research identifies key challenges faced by educators in their assessment practices and emphasizes the necessity of professional development initiatives to enhance assessment literacy. The results reveal a significant positive relationship between reflective teaching and effective assessment strategies, leading to improved student outcomes. The study recommends a comprehensive approach that integrates reflective practices into teacher training programs, encourages mentorship opportunities, and promotes a balanced assessment framework combining formative and summative evaluations. By fostering a culture of continuous improvement informed by current literature, this research aims to equip educators with the skills necessary to address the diverse learning needs of their students effectively.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تطبیقی جایگاه زن در اسلام و زرتشت
فاطمه پورمند - زهرا کریم نژاد پهمدانی - سیده فاطمه زهرا کمالی کچپی
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
نیره محمدی - نجمه عباسی - اشرف مختاری - اسماعیل مردانی زاده
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش اموزان افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی
اهمیت فناوری در آموزش
مریم پرستاران - سید علی اصغر پرستاران - رضا رمضانپور پاشاکلایی - محمد محسنی - هانیه چاشمی کلمرز
تحلیل کتاب هدیه های آسمان پایه دوم ابتدایی
احسان اردشیری لاجیمی - فاطمه زهرا بگرای
جایگاه و اهمیت پژوهش محوری در مدارس ابتدایی
علی شاهینی - امیر قاسمی - علی پاشایی
چگونه توانستم ناتوانی یادگیری ریاضی مرضیه را کاهش دهم و یادگیری او را ازتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
تببین رابطه بهزیستی روانشناختی با انگیزش شغلی و نقش واسطه ای کامیابی در دبیران تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
هانیه هامونی - مرجان مظفری - نرگس نوروزی - مرضیه مودی
رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و خود تنظیمی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان سمنان
مهرنوش آریایی
طراحی و تدوین الگوی شایستگی مدیران مدارس دوره ابتدایی در آموزش و پرورش استان مازندران
سعید ولایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0