0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و خود تنظیمی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان سمنان
نویسندگان :
مهرنوش آریایی
1
1- آموزش وپرورش شهرستان سمنان
کلمات کلیدی :
راهبردهای تنظیم هیجان،خود تنظیمی تحصیلی،فرسودگی تحصیلی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و خود تنظیمی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان سمنان انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش را دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سمنان در سال تحصیلی1403-1402 که تعداد آنها 8904 نفرتشکیل می دهند. روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی خوشه ای می باشد. حجم نمونه بر مبناي جدول مورگان 368 نفر تعيين شده اند. لازم به ذکر است روش مورد استفاده در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه استاندارد تنظيم هيجان گراس و جان، پرسشنامه استاندارد خودتنظیمی بوفارد و پرسشنامه استاندارد فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) انجام شده است.به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS و آمار توصیفی (میانگین ، انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل رگرسیون چندگانه گام به گام) استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داد، با توجه به اینکه برای متغیرهای پیش بین در سطح احتمال 001/0 معنادار می باشند، سطح معناداری آزمون همبستگی بین متغیر های پژوهش کوچکتر از مقدار 05/0 است. در نتیجه رابطه بین متغیر های پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد معنادار است. بحث و تیجه گیری این تحقیق نشان می دهد، که بین خستگی هیجانی بر اساس راهبردهای مثبت تنظیم هیجان، راهبردهای منفی تنظیم هیجان و خود تنظیمی و بدبینی تحصیلی بر اساس راهبردهای مثبت تنظیم هیجان، راهبردهای منفی تنظیم هیجان و خود تنظیمی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین بین ناکارآمدی درسی بر اساس راهبردهای مثبت تنظیم هیجان، راهبردهای منفی تنظیم هیجان و خود تنظیمی و فرسودگی تحصیلی بر اساس راهبردهای مثبت تنظیم هیجان، راهبردهای منفی تنظیم هیجان و خود تنظیمی نیز رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی فن آوری های نوین آموزشی وتاثیر آن در حوزه یادگیری
حمیده حامی
تأثیر عملکرد آموزش در فضای مجازی
سیمین مولائی
تببین شاخص ها،ابعاد و مولفه های مدرسه تمام ساحتی در اسناد تحولی آموزش و پرورش
فاطمه جبار - سعیده نظرپور - هادی ذوالفقاری
اهمیت طراحی آموزشی در آموزش ریاضی ابتدایی
علیمحمد فلاح اندواری
نقش کیفیت تدریس معلمان و مولفه های آن بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مقطع دبستان شهرستان مسجدسلیمان در سال تحصیلی 1400
مریم بارانی - گلناز بارانی
اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان سقز
نگار عبدالله نژاد - یونس فیضی - گیلار شهزاد
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
حانیه صابر
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - محمد خادملو - امیر نصرتی - امیر حسین کلبادی نژاد
چگونه توانستم مشکل عدم توجه و بازداری دانش آموزم امیر را بهبود ببخشم؟
سمیه محمدجان نیا چاری - شکوه قاسمی پوستکلایی
بررسی نقش مدارس در توسعه مهارتهای کارآفرینی و تشویق به نوآوری
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0