0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بازنمایی تجارب معلمان در اجرای کلاس معکوس در ایران : مزايا ، معايب و ارايه راهكارها
نویسندگان :
سوسن نوروزی
1
فرنوش رقابی
2
1- سازمان پژوهش وبرنامه ريزی آموزشی وزارت آوزش وپرورش
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
مدارس هوشمند، فرايند ياددهي ، فرایند يادگيري
چکیده :
یکی از مهمترین نتایج مورد انتظار از تغییراتی که به سبب حضور و پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش کشور به وجود آمده و در قالب مدارس هوشمند تجلی پیدا کرده، بهبود روند آموزش و یادگیری است. هدف از این مقاله، مروری بر پژوهش های مرتبط با تاثیر مدارس هوشمند بر فرایند یاددهی-یادگیری است که در داخل کشور انجام و به صورت مقاله به زبان فارسی منتشر شده است. تلاش بر آن بوده است که نقاط قوت و موانع فرا روی تاثیر گذاری مدارس هوشمنددر امر یاد دهی – یادگیری از دیگاه صاحبنظران، جمع بندی و تحلیل شود. در اين بررسي، کلیدواژه های "مدرسه هوشمند" ، "فرايند ياد دهي" و "فراینديادگيري" در پايگاه های اطلاعاتي Magiran , Noor, SID , Civilicaو Google scholar بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی جستجو شد. بدین ترتیب 27 مقاله که عمدتا بین سالهای 1390 الی 1395 به چاپ رسیده بود بازیابی شدند که پس از بررسی محتوای هر یک از آنها، 20 پژوهش مرتبط به روش اسنادی مبنای تحقیق گرفتند. نتایج این پژوهش نشان داد که مدارس هوشمند عملا نسبت به مدارس عادی در نظام آموزشی کشور دارای کارکرد بهتری بوده اند و موجب افزایش شاخص هایی نظیر انگیزه ، پیشرفت تحصیلی، میزان یادگیری و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان شده اند. بهینه سازی زیرساخت فاوا و برگزاری دوره های هماهنگ آموزش استفاده ازبرنامه های فناوری اطلاعات برای معلمان ، اولیای مدارس و دانش آموزان به عنوان مهمترین عوامل افزایش تاثیر گذاری مطلوب مدارس هوشمند پیشنهاد شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روش های ارزشیابی به عنوان ابزاری برای پیشرفت در آموزش و یادگیری ریاضیات
مهلا سالمی - فاطمه برزگر - ایرج سالمی
یادگیری به روش معکوس و تاثیر استفاده از آن درآموزش و یادگیری
صائعه مطیعی
نقش زنان در نظام تربیتی اسلام
محمد جواد شهدی - علی اصغر آزاد
شناخت خشونت های ورزشی و راهکارهای مقابله با آن
طاهره مجرد - مریم فرج زاده
آموزش، پژوهش ، مجازی ، دانشگاه ، مدارس
میترا صحبتی
رهیافت اقتصادی استراتژی اعتدالی در امنیت غذایی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
مطالعه مروری برنقش فناوری اطلاعات در ایران
مهتاب نقیلو - حمید بهادر
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت
زینب دشتکی - لیلا اکبری
ارزیابی آسایش حرارتی در فضاهای آموزشی مورد خراسان شمالی شهرستان سنخواست
زهرا لعل سازگار - محمد باعقیده
مزایا و محدودیتهای آموزش مجازی
پروین شهابی مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0