0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه میزان تاثیر استفاده از فن آوری نوین آموزشی در تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی با روش های دیگر
نویسندگان :
ابراهیم خطیری
1
آتنا فرهادیان
2
1- آموزش و پرورش گلوگاه
2- آموزش و پرورش گلوگاه
کلمات کلیدی :
روش های تدریس، فن آوری های نوین آموزشی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.
چکیده :
با توجه به تغییرات محتوای آموزشی و روش های تدریس و تاکید بر استفاده از روش های نوین و بکارگیری فن آوری نوین آموزشی در تدریس، لازم است تا معلمان برای ارتقای سطح کیفی آموزش ریاضی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از این روش ها بهره گیرند. نویسندگان سعی دارند تا با آگاهی از میزان امکانات فن آوری نوین آموزشی در مدارس و میزان سواد رایانه ای معلمان، میزان استفاده معلمان از این فن آوری و میزان استفاده از این روش ها در تدریس را با استفاده از آزمایش و آزمون در دو گروه تجربی و کنترل در طول سال تحصیلی جاری و طراحی پرسشنامه و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده با کمک ابزارهای آماری و سپس مقایسه بین روش های سنتی تدریس و روش های نوین، میزان تاثیر استفاده از فن آوری نوین آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و انگیزه و علاقمندی به یادگیری ریاضی دانش آموزان را مورد مطالعه قرار داده تا بتواند راهکارهایی را جهت تاثیرپذیری بیشتر استفاده از فن آوری نوین آموزشی در تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارائه نمایند. یافته های این پژوهش نشان می دهد که استفاده محض از فن آوری نوین آموزشی، نه تنها موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نمی شود بلکه موجب خستگی آنان و یکنواختی کلاس درس شده و در نتیجه برای ارائه یک تدریس فعال و پویا و جلوگیری از یکنواختی در کلاس درس، استفاده از چندین روش توام و متناسب با موضوع، می تواند بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر رهبری هوشمندانه مدیران بر یادگیری خودراهبر و افزایش کیفیت تدریس معلمان مقطع ابتدائی شهرستان تربت حیدریه
فاطمه خالقی شرق
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با عزتنفس و دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر زنجان
طاهره انبارلو
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
مقایسه گرایش به اعتیاد دانشآموزان دبیرستان های امام خمینی و ستایش شهر زاهدان
مهرداد جهاندیده - پرهام رزگی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم ابتدایی بر پایۀ ساحت تربیت علمی و فناوری در سند تحول بنیادین
آسیه معمار - محمد مهدی نامی
چگونه توانستم با توانمندسازی معلمان ،شرایط آموزش در فضای مجازی را تسهیل نمایم.
سمانه یزدانی پرائی
بررسی تأثیر تغییرات اقلیمی در تعامل با متغیر های فقر و کشاورزی بر رشد اقتصادی ایران
فاطمه اسحاقی خیرود کنار
مورفی و ترمودیناک
علی قانع صمدی - سید محسن قریشی - سید کیارش موسوی - محمود داورزنی
نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان
سیما سیمیاری - مونا سالاری فرد
طرح درس مبتنی بر فناوری
سیده بتول حسینی - مریم دیوسالار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0