0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با توانمندسازی معلمان ،شرایط آموزش در فضای مجازی را تسهیل نمایم.
نویسندگان :
سمانه یزدانی پرائی
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
توانمند سازی،آموزش مجازی،معلمان
چکیده :
آموزش مجازی یکی از شکوفاییهای پیشرفت تکنولوژی در تعلیم و تربیت میباشد. همگام با رشد تکنولوژی و تبلور آن در حوزه یادگیری، متخصصان این حیطه را به این فکر واداشت که به نیاز آموزشی فراگیران از طریق راه اندازی دورههای یادگیری الکترونیکی پاسخ گو باشند.به کارگیري تکنولوژي آموزشی موجب تحول روش هاي تدریس و تعامل معلم و دانش آموز شده است به عبارت دیگر معلمی موثر است که بتواند از تکنولوژي هاي نوین و جدیدي که در آموزش وجود دارد به نحو احسن استفاده کند تا دانش آموزان ابتدایی از یادگیري مطالب درسی لذت کافی ببرند و خود معلم نیز بر مهارت هاي تدریس خود بیافزاید و تدریس آن موثرتر واقع شود و در امر آموزش موفق تر باشد.با توجه به اینکه در اوان آموزش مجازی معلمان از فایل صوتی جهت آموزش استفاده نموده وآموزش بیشتر یکطرفه ازسوی معلم ارائه می گشت و برای دروسی مانند ریاضی این روش اعتراضاتی را از سوی خانواده ها درپی داشت این اقدام پژوهی باهدف توانمند سازی معلمان در حیطه آموزش مجازی،آموزش معلمان در حیطه ویرایش فیلم ،آموزش در حیطه صداگذاری،توجه به ایجاد انگیزه در آغاز تدریس مجازی و افزایش تعامل با دانش آموز به آموزش نرم افزارهای آموزشی ساده ازطریق گوشی همراه ، برگزاری کارگاه های مستمردر قالب وبینار ونظارت مستمر توسط مدیرومعاون آموزشگاه ، ایجاد گروه های مجازی در منطقه جهت تبادل اطلاعات و محتواهای الکترونیکی آموزشی، دریافت محتواهای الکترونیکی به صورت ماهانه از معلمان پرداخت وتا حدودی آموزش در فضای مجازی رابهبود بخشید.عواملی مانند انگیزه معلمان در یادگیری مستمر ، برگزاری جلسات مستمر کارگروه آموزش جهت آگاهی از روند پیشرفت دوره های آموزشی توانمند سازی،ارتباط همکاران هم پایه در گروه های مجازی و دسترسی به پاسخ سوالاتی که در فرایند آموزش مجازی با آن مواجه می شوند از مهمترین عوامل در موفقیت توانمندسازی معلمان می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ارتباط دانشآفرینی در ورزش و توسعه فردی با کامیابی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
فاطمه صحراکار - لیلا صحراکار - مریم صحرانورد
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان متوسطه اول و دوم
اسماعیل مردانی زاده - فهیمه شاهرخی - سکینه نگهبان - خاطره فلاح
روش های نوین تدریس ریاضیات
علیرضا سلطانی نظیر - زهرا زمان چنسی - مهدی مرادی
بازشناسی اثربخشی مولفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر سیستم مدیریت آموزشی در ایران
شیما جامی - لعیا قوّتی
بررسی رابطه جوعاطفی خانواده با انگیزه افزایش تاب آوری دانش آموزان دختر شهرستان شیروان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حسن فریدی
بررسی شایستگی و صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس استثنایی دماوند
زهره عبداله اشرفی - مهدی حسین زاده
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معلمان ابتدایی شهرستان نوشهر
اعظم مارگیریان - محمد غفاری
تاثیر استفاده از یادگیری معکوس بر مهارتهای حل مسئله درس ریاضی
رضا براری - سید رضا هاشمی تروجنی - سودابه نوروزی خلیلی
بررسی تاثیر بازی درمانی و استفاده از روش های تدریس بازی در درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری
سیدمحمد جلالی - سید مرتضی حسینی - سید امیرحسین حسینی - سید علی اصغر حسینی
بررسی رابطه بین پرخاشگری و تنظیم هیجان دانش آموزان با بهزیستی روانی والدین ومربیان در دوران پسا کرونا (مطالعه موردی : شهرستان ساری ناحیه 2)
معصومه خلخالی - سیده زرین تاج نوکنده - عاطفه هاشمی - نسرین نبوی - هایده عبدی چهره
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0