0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی کمی وکیفی محتوای جامعه شناسی پایه دهم انسانی وهویت اجتنماعی پایه دوازده ریاضی وتجربی براساس برنامه درسی ملی
نویسندگان :
شهلا سلطانی
1
1- دانشگاه آزاد بابل
کلمات کلیدی :
برنامه درسی ملي، جامعه شناسی پایه دهم انسانی ، هویت اجتماعی پایه دوازدهم تجربی - ریاضی ، تحليل محتوا
چکیده :
برنامه درسی ملی ، یکی از زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین ، به منزله نقشه جامع یادگیری،با محتوایی مبتنی بر ارزش های فرهنگی و تربیتی و سازگار با آموزه های دینی و قرآنی، مجموعه ای منسجم وهماهنگ ازفرصت وتجربیات یادگیری است . مقاله حاضر به مقایسه وتحليل رویکرد برنامه درسی ملی دركتاب جديد التاليف هویت اجتماعی پايه دوازدهم رشته ریاضی -تجربی وكتاب جامعه شناسی پایه دهم رشته علوم انسانی درسال تحصیلی 1400-1399 می پردازد .جامعه آماري پژوهش شامل دو كتاب فوق است . روش تحقيق ، تحليل محتواي كمي و كيفي و واحد تحليل مضمون مي باشد.برای سنجش پایایی آن از فرمول اسکات استفاده شده است .نتايج تحقيق نشان مي دهد كه با توجه به رویکرد برنامه درسی ملی که برابعاد تربیت دینی اسلامی وسیاسی اجتماعی ،تاکید دارد ، ساحت های هاي مذهبی - اسلامی وتربیت سیاسی اجتماعی در نمایش تصاویر درسی در کتاب جامعه شناسی 1 ، (9/46 درصد ) وهویت اجتماعی پایه دوازده ریاضی –تجربی (8/45درصد ) ودر متن جامعه شناسی 1، (46/0)ومتن هویت اجتماعی (51/44درصد) اختصاص یافته که با برنامه درسی ملی مطابقت داشته وبه مابقی مولفه ها با کمترین درصد توجه شده است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ساده و چندگانه بین کیفیت زندگی کاری و خلاقیت با انگیزش شغلی در معلمان مقطع متوسطه شهرستان قوچان
رقیه علیمردانی - زهرا بابایی
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
مهسا ممشلی
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعی دختران مقطع ابتدایی
پریسا آهنگری - سحر فردوسیان
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را با مسائل اخلاقی و تربیتی آشنا سازم
زهرا غفاری آبی سفلی
درآمدی بر ضرورتهای یاددهی مهارت حل مساله در مدارس
علیرضا طاهرنژاد
تاثیر رضایت شغلی معلمان بر انگیزش شغلی آنان
فرزاد عصمتی - مرتضی خیر آبادی - عرفان شعبانی - سیدعلی اصغر پرستاران - علی گرجی پور شوبی
درس پژوهی مواد اطراف ما ( گاز چیست؟ ) علوم سوم ابتدایی
فاطمه کاظمی - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - هدایت حسین پور - ژیلا احمدی
بررسی ضرورت ها و ویژگی های آموزش پیش دبستانی در نظام آموزشی ایران
عظیم عظیمی
اندازه گیری دیدگاه والدین و دانش آموزان نسبت به آموزش ریاضی با استفاده از مدل رش
شعله عطایی
نقش سلامت روان در سلامت زندگی افراد (مطالعه مودی مشکل ناخن جویدن امیرعلی دانش آموز کلاس پایه سوم ابتدایی)
اقبال نصیری برم الوان - زینب باقری - فریده نصیری برم الوان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0