0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اندازه گیری دیدگاه والدین و دانش آموزان نسبت به آموزش ریاضی با استفاده از مدل رش
نویسندگان :
شعله عطایی
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
دیدگاه والدین و دانش آموزان، یادگیری ریاضی، تدریس ریاضی، تاثیر تفاوت جنسی، مدل اندازه گیری رش 1. مقدمه
چکیده :
ييکي از استراتژی هاي مهم يادگيري دانش آموزان، تحت تأثير قرار گرفتن رفتارهاي اجتماعي و فرهنگي والدین است. محققان آموزشی باور دارند که تاثیر دیدگاه و رفتار والدین، یکی از مؤثرترين و صحيح ترين روش براي انتقال تجربيات و نگرش هاي حرفه اي به دانش آموزان است؛ ولي با اين وجود، به این فاکتور مهم به قدر کافی توجه نشده است. در این مطالعه تاثیر نگرش والدین در بعضی عوامل موثر در آموزش ریاضیات فرزندانشان مورد بررسی قرار گرفته است. داده های اين مطالعه از بین55 دانش آموز داوطلب دوره ابتدایی در مسابقه حل مساله با خانواده شان در شهرستان بهشهر تهیه گردیده است. اين تحقیق دارای دو پرسشنامه شامل 35 و 37 سؤال مربوط به والدین و دانش آموزان تشکیل شده است. در این تحقیق برای ارزیابی داده های رتبه ای از مدل رتبه ای رش استفاده میشود. ابتدا مناسب بودن داده ها با مدل رش توسط Outfit ، Infit و نمودار ICC نشان داده میشود. سپس نتایج به دست آمده از تحلیل نمودار رایت-رش نشان میدهد دیدگاه والدین و فرزندانشان تفریبا در تمامی فاکتورهای موثر در آموزش به یک سو میباشد. این نتایج میتواند برای بهبود طراحی برنامه های آموزشی بکار برده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کنترل توان در توربین های سرعت متغیر با کنترل کننده های کلاسیک بهبود یافته به کمک الگوریتم پرندگان
حسین اصغرپورعلمداری - حسن زارع - علی محمدی
ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی ﺗﺮکیبی؛ نقش و کارکرد در توسعه ی کیفیت ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻳﺎﺩﺩﻫﻲ - ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی
الهام حسنانی - امید اسلامی
چگونه توانستم با استفاده از راهبردهای تلفیقی، مشکل ترس از درس املا دانشآموز پایه دوم کلاسم را بهبود بخشم؟
اکرم دماوندی
چگونه توانستیم املای دانش آموز دچار ضعف املا را در کلاس درس بهبود دهیم ؟
احسان عمویی اسرمی - محمد امین رحیمی - فاطمه ملک شعبانی - نرگس گرائلی شیخ
بررسی گرایش دانش آموزان نسبت به عرفان های نوظهور و عوامل موثر بر آن در استان گلستان
بهاره بینات
اثربخشی آموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی – رفتاری بر تاب آوری مادران دارای کودکان طیف اتیسم
محمد شفیعی - سعید صالحی - مریم بابایی
English as a Foreign Language Learners’ vs. Teachers’ Attitudes toward Summarizing Strategy and Its Impact on Reading Skill
Zahra Aghazadeh
تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان
معصومه شهسواری
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
آنالیز گازهای محلول در روغن ترانسفورماتورهای قدرت (گاز کروماتوگرافی)
حسین اصغرپورعلمداری - کوروش فتاحی - حسن زارع
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0