0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیراستفاده ازتدریس گفتار محور بر یادگیری دستور زبان انگلیسی
نویسندگان :
عباس بدری ایل ذوله
1
مریم بدری
2
1- دبیرستان ولیعصر
2- آموزش و پرورش شهرستان اسداباد
کلمات کلیدی :
کلید واژگان: تدریس گفتار محور ، دستور زبان انگلیسی، ذهن ناخودآگاه
چکیده :
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر تدریس گفتار محور بر یادگیری دستور زبان انگلیسی می باشد. برای تحقق این مهم، محقق از روش میدانی و طرح شبه آزمایش (نیمه تجربی) از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده نموده است. محقق ابتدا دو گروه از زبان آموزان (تعداد هر گروه 15 نفر) را انتخاب کرده و سپس آنها را به صورت تصادفی به عنوان گروه گواه و گروه آزمایش تقسیم کرده است. محقق به هر دو گروه متن های انگلیسی ارائه کرده و مهارت خواندن را تدریس کرده است با این تفاوت که هر کدام از متون ارائه شده به گروه آزمایش غنی از یک نکته دستوری بود. نتیجه پژوهش با توجه به آزمون تی(t) برای دو گروه مستقل، حاکی از آن است که گروه آزمایش نمرات بالاتری نسبت به گروه گواه را در امتحان پس آزمون دستور زبان کسب کرده اند. یافته ها حاکی ازاین است که استفاده درست از استراتژی های یادگیری و به کار گیری ذهن خود آگاه و ناخودآگاه به طور همزمان باعث افزایش کیفیت آموزش می شود. محقق معتقد است که با استفاده از این تکنیک می توان باعث بالابردن کیفیت آموزش اصطلاحات و لغات زبان انگلیسی نیز شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوایی کتابهای درسی جامعه شناسی پایه دهم تا دوازدهم انسانی دوره متوسطه دوم و میزان انطباق آن ها با شایستگی های پایه سند برنامه درسی ملی
شهلا سلطانی
تأثیر مدیریت استعداد بر تنظیم هیجانات با نقش میانجی دلبستگی شغلی
زهرا نعمتی - علیرضا بناگر
نقش ایثار اجتماعی در تحقق فرهنگ اقتصاد مقاومتی
مهدی کهنسال - عاطفه مجدی
ویژگی ها و عوامل تأثیرگذار بر فرآیند تدریس-یادگیری در آموزش عالی کشاورزی
بهمن خسروی پور - غلامعباس ملاشاهی - سهیلا براتی
Unconditionally Artinian Integrability for Multiply Dedekind, Hyperbolic, Tangential Primes
Kianoosh Sabzipour
راهکارهای غنی سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان
رسول شریفی نجف آبادی
بررسی ارتباط روحیه رقابت-همکاری با اضطراب در بین معلمان ابتدایی
عباسعلی معافی - محمودرضا نظری - رضا براری
تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان
معصومه شهسواری
صرفهجويي و بهرهوري بهتر از آب در ايران
معصومه قدرتی
آموزش مجازی در مدارس(مزایا و معایب)
فخرالسادات عابدینیان - مهدی احمدی پور - حسن سعیدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0