0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
صرفهجويي و بهرهوري بهتر از آب در ايران
نویسندگان :
معصومه قدرتی
1
1- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
آب – منابع – ايران -مصرف – بحران
چکیده :
با توجه به میزان منابع آب و سرانهٔ مصرف، ایران از جمله کشورهایی است که در گروه کشورهای مواجه با کمبود فیزیکی آب قرار دارد. این گروه شامل کشورهایست که در سال ۲۰۲۵ با کمبود فیزیکی آب مواجه هستند. این بدان معناست که حتی با باﻻترین راندمان و بهرهوری ممکن در مصرف آب، برای تأمين نیازهایشان آب کافی در اختیار نخواهند داشت. حدود ۲۵ درصد مردم جهان از جمله ایران مشمول این گروه میباشند. براساس شاخص فالکن مارک، کشور ایران در آستانه قرار گرفتن در بحران آبی است. با توجه به اینکه در دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ خورشیدی حدود ۶۹ درصد از کل آب تجدیدپذیر سالیانه مورد استفاده قرار میگیرد، براساس شاخص سازمان ملل، ایران نیز اکنون در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بر اساس شاخص مؤسسه بینالمللی مدیریت آب نیز، ایران در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بنا بر شاخصهای ذکر شده، کشور ایران برای حفظ وضع موجود خود تا سال ۲۰۲۵ باید بتواند ۱۱۲ درصد به منابع آب قابل استحصال خود بیفزاید که این مقدار با توجه به امکانات و منابع آب موجود غیرممکن به نظر میرسد. کمبود آب شامل تنش آب، کم آبی و بحران آب است. مفهوم تنش آب نسبتاً جدید است. تنش آب مشکل در یافتن منابع آب شیرین برای استفاده است، که علت آن تخلیه منابع است. بحران آب وضعیتی است که در آن آب قابل آشامیدن و غیر آلوده در یک منطقه کمتر از تقاضای آن است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی (با نگاه انتقادی)
مهدی خبازی کناری - مصطفی عزیزی شمامی - زهرا یدالهی
مقایسه اهمال کاری تحصیلی و خود پنداره در بین دانش آموزان هنرستان های فنی و مدارس عادی ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - رضا علی جعفری میانایی - حسن جعفری - ذوالفقار شفیعی
بررسی رابطه یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با نقش میانجی انگیزش شغلی در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
محبوبه افضل پور - علیرضا عبدالهی - سعید سعیدی - حسین سکندری
لذت آموزش با برش اهداف آموزشی
زهره امینی
بررسی تاثیرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان دبستان آموزش و پرورش ناحیه ی 1 زاهدان
زهرا ابراهیمی شاهرودی - زهرا پودینه بحری - ام البنین پودینه - فرشته رمضانی خیبری
تبیین مولفه های سلامت معنوی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
پروانه مهرجو - زهرا آمده
رابطه بین پیامدهای شغلی و فرصت رشد شغلی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بابل
ناصر خان باباپور گاوزن - اسماعیل کاظم پور - جابر باباجانی گاوزن
نقش معلمان در توسعه و تقویت مهارت های ارتباطی بین دانش آموزان
سمانه امیری - ندا عموزاد - سمانه بابائی شیب آبندانی - محبوبه مدرسی
نقش ادبیات کودک در رشد زبان و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان ابتدایی
سهیلا بیگدلی - فاطمه بیگدلی
تاثیر متغیر سن به عنوان مولفه ای هویتی بر فرایند یادگیری زبان خارجی
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0