0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ویژگی ها و عوامل تأثیرگذار بر فرآیند تدریس-یادگیری در آموزش عالی کشاورزی
نویسندگان :
بهمن خسروی پور
1
غلامعباس ملاشاهی
2
سهیلا براتی
3
1- دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
2- دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
3- دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
کلمات کلیدی :
آموزش،آموزش عالی،آموزش عالی کشاورزی،تدریس-یادگیری
چکیده :
آموزش عالی یکی از زیرساختهای مهم نظام آموزشی هر کشور میباشد که وظیفه آن تربیت نیروی متخصص در زمینههای مختلف پژوهش و ارائه خدمات تخصصی در حوزههای متنوع علم و فناوری به جامعه است. در عصر حاضر، جوامع پیوند هرچه بیشتر بین آموزش عالی و برنامههای پیشرفت ملی و ارتقای دانش و فناوری را در دستور کار خود دارند. زیرا توسعه ملی نیازمند حرکت به سوی علم و فناوری، چه در تدریس و چه در تحقیق دانشگاهی است. بنابراین داشتن یک برنامه منسجم برای تأثیر پذیری هرچه بیشتر فرایند تدریس_یادگیری به ویژه در آموزش عالی از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار میباشد. عوامل مؤثر بر فرآیند تدریس_یادگیری را به طور کلی میتوان شامل ویژگیهای آموزشگران، ویژگیهای فراگیران و عوامل سازمانی تقسیم کرد مؤلفههای مربوط به ویژگیهای اساتید شامل مؤلفه مهارت استاد در عرضه محتوا، مؤلفه مهارتهای تدوین طرح درس، مؤلفه مدیریت کلاس، مؤلفه مهارتهای ارتباطی استاد، مؤلفه مهارتهای حرفهای استاد و مؤلفه ارزیابی تدریس بوده و مؤلفههای ویژگیهای دانشجویان شامل داشتن تفکر انتقادی، پرسشگری، داشتن جامعیت فکر، انعطاف در فکر، تحلیلگری و داشتن مهارت شنود میباشند در نهایت نیز عوامل سازمانی که می تواند از طرف سازمانها در فرآیند تدریس_یادگیری را مؤثر دانست استاندارد کردن عناصر آموزشی و زمینه سازی دسترسی به فرهنگ و آموزش یکسان بیان نمود. این مقاله که به روش مروری و با استفاده از منابع مکتوب و اینترنتی تهیه شده تلاش دارد عوامل تاثیرگذار در فرآیند تدریس_یادگیری در آموزش عالی کشاورزی را بررسی و راهکار هایی را ارائه نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
محاسبه ی ضرایب فرانک-کوندون برای نوارهای سیستم مولکول آنتیموان اکسید
فاطمه بوربور
بررسی شیوع نارسانویسی در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی
سیده شهربانو حسنی مقدم
راهکارهای برطرف کردن ضعف املای دانش آموز کلاس چهارم مدرسه پسرانه شریعتی شهر زرین رود
سمیه بیگدلی
مقایسه انگیزه ی تحصیلی در نوجوانان خانواده طلاق و تکاولیاء و نوجوانان عادی
سمیرا رضایی ملال
بیانیه شیکاگو، به سوی بهبود نظریه برنامه درسی
مهسا رضائی
بررسی آموزش مجازی و الکترونیکی در دوران کرونایی و بعد از آن در مدارس ابتدایی
رباب توپااسفندیاری - هاجر خواجوند سریوی
بررسی ابعاد شایستگی های سیاسی و اجتماعی معلم
شهربانو یوسفی - عبدالرضا نمازی - غلامرضا شیردل - عاتکه روشن
بررسی پیامدهای آموزش مجازی بر روش تدریس سخنرانی از طریق مطالعات تطبیقی
محمد جواد شهدی
تعامل بین افراد، اطلاعات و نوآوری: سواد اطلاعاتی به عنوان زیربنای رفتار کاری نوآورانه – مورد مطالعه در آموزش و پرورش
مرضیه زرودی
مدیریت مدرسه و بسترسازی جهت تحول مدرسه
میترا یوسفی - محمد اسماعیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0