0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین و خلاقانه، عملکرد دانش آموزانم را در یادگیری درس کار و فناوری ارتقاء دهم؟
نویسندگان :
فاطمه میهن دوست
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
روش های نوین و خلاقانه،عملکرد،دانش آموزان،یادگیری
چکیده :
یکی ازعناصر اصلی برنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روش های یاد دهی- یاد گیری است. اگر روش های تدریس و فعالیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. معلم به عنوان رکن اصلی آموزش میتواند برای ایجاد انگیزه از راهکارها و برنامه های متنوعی بهره ببرد و فراگیران خودرا بسوی هدف های مطلوب آموزش رهنمون سازد. اینجانب فاطمه میهن دوست، کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، با سابقه ی آموزشی بیش از 10 سال، دبیر درس کار و فناوری دبیرستان الزهرا شهرستان پردیس می باشم. در اقدام پژوهی فوق الذکر بر آنم که درس کار و فناوری را با استفاده از روش های نوین و خلاقانه، عملکرد دانش آموزانم را در یادگیری درس کار و فناوری ارتقاء دهم. اقدام پژوهی حاضر از نوع پژوهش در عمل می باشد که برای گردآوری اطلاعات از فنون مشاهده و مصاحبه استفاده شده است و جامعه آماری و نمونه آماری، تعدادی از دانش آموزان دبیرستان الزهرا شهرستان پردیس میباشند. طرح اقدام پژوهی حاضر با هدف بهبود عملکرد دانش آموزان در انجام کارگروهی در مهارت های عملی درس کار و فناوری گردآوری شده است. ابزارهای گردآوری کارهای عملی دانش آموزانی است که به منظور تعیین سطح علاقه و نگرش دانش آموزان به انجام کار گروهی در کارهای عملی کار و فناوری بود که اعتبار آن از سوی صاحب نظران مورد تأیید قرار گرفته است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که عملکرد دانش آموزان در سطح پایینی قرار دارد. راه حل های اعمال شده در این طرح ضمن بهره گیری از مشارکت و نظر مخاطبان، شامل آموزش مهارت کار گروهی در انجام کار عملی مطرح کردن موضوع با مدیر مدرسه و درخواست کمک از مدرسه بود. پس از انتخاب راه حل ها با ابزارهای استفاده شده در شواهد دو به ارزشیابی اقدام پرداختم که نتایج حاصل کار عملی دانش آموزان نشان می دهد که عملکرد آنها در شواهد یک بیش تر است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی رابطهی بین رفتار شهروندی سازمانی و خودکارآمدی معلمان دورهی دوم ابتدایی شهر ساری
آرش ابراهیم زاده - قاسم قاسمی - محمدعلی محجرخیری
بررسی نقش سواد رسانه ای در انتخاب رشته دانشگاهی دانش آموزان دوازدهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری
صفیه طهماسبی لیمونی - پریوش دیوسالار مهاجر - پارمیس نوائی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
راضیه قنبری
بررسی رابطه شبکه های اجتماعی مجازی با جو سازمانی نوآورانه مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نوشهر
هایده پورشعبانی - ژاله متاجی - زهرا جعفری
تحکیم خانواده از نگاه اسلام
عفت گل محمدفرخانی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سجاد هدایتیان
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی
محبوبه روح افزا
مقایسه میزان افسردگی ورزشكاران واليباليست جانباز و معلول با جانبازان و معلولان غير ورزشكار
رضا احمدی - فریده اصغری
شِما و نِمای ارزشیابی تجربه شده تا احیای اصول ارزشیابی در مبانی نظری سند تحول با بازی
عاطفه مجدی کفشگری - مریم گلبراری - فاطمه پور عباس قاجاری
بررسی علل عدم همکاری دانش آموزان در فضای مجازی(دبیرستان دخترانه ادب، شهرستان اسلامشهر)
سوگند ربیع پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0