0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فناوری اطلاعات و ارتباطات
نویسندگان :
راضیه قنبری
1
1- کتابخانه عمومی ابن شهراشوب ساروی
کلمات کلیدی :
فناوری،اطلاعات،ارتباطات،آموزش و پرورش
چکیده :
فناوری اطلاعات و ارتباطات به روزترین علم و صنعت در کل دنیا محسوب می شود و از آنجایی که میلیون ها کاربر ناخواسته (همان کاربران معمولی اینترنت) در سراسر جهان دارد، طبیعی است که پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشد. این زمینه. منطقه ارتباطات و به روز رسانی داده ها فناوری و آخرین دستاورد آن، یعنی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأثیر گسترده و چشمگیری در عرصه های مختلف زندگی بشر از جمله آموزش و پرورش داشته است. سرعت توسعه فناوری باعث شده است که مشاغل مختلف دستخوش تغییرات زیادی شوند. بازاری به وسعت کل جهان، بازاری است که در آن مشاغل مختلف با یکدیگر روبرو می شوند و رقابت شدیدی در این بازار گسترده رخ می دهد. از آنجایی که فناوری اطلاعات (فناوری اطلاعات) محور توسعه جوامع و سازمان ها محسوب می شود، طراحی ساختار آن نیازمند تأمل و تأمل و اطمینان از الگوی مناسب و مطالعه مدل های موجود در سازمان های داخلی و خارجی است. هدف این مقاله بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش است. در این راستا تعدادی از منابع و نظریه های علمی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته و محتوای این مقاله به روش کتابخانه ای تدوین شده است. در نهایت باید گفت که فناوری اطلاعات یکی از عوامل مهم محیطی به شمار می آید که بر موقعیت، عملکرد و سرنوشت جوامع، سازمان ها و افراد اثرات جدی می گذارد. فناوری اطلاعات در حوزه های گوناگون زندگی آدمی از جمله تعلیم و تربیت تأثیری گسترده و چشمگیری گذاشته است. افزایش سرعت و دقت، کاهش حجم فیزیکی سیستم هاي ذخیـره اطلاعـات، شـفافیت در فرایندها، امکان کار از راه دور و کاهش هزینه ها نمونه هایی از این ویژگی ها می باشند. در این راستا افزایش سرمایه گذاري در فاوا و ایجاد بسترهاي لازم براي گسترش استفاده فاوا در فرایند کسب و کار، ایجاد و توسعه سازمان ها ضروری می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
قرآن وسلامت
بیژن مصطفی پورکندلوسی - فاطمه کشوری محبوب
اثر بخشی استفاده از شعرهای کودکان بر تقویت مهارت های خواندن و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با مشکل یادگیری
مهجبین محمدی کیادهی - محبوبه مدرسی - سوده تقی زاده سقندیکلایی - سمانه بابایی شیب آبندانی
نقش مدیریت دانش بر تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی سازمان آموزش و پرورش
فرشته چاری سرستی - بهزاد خلیلی - ام فروه محمدی
نگاهی بر طراحی واحد یادگیری دوره ابتدایی ؛نمونه عملی از ریشه تا برگ
علی آبادیان - ریحانه دابویی مشک آبادی - مریم داود نژاد
تاثیر به کار گیری نرم افزار اسکرچ بر خلاقیت دانش آموزان
امیرمحمد مومنی کوهستانی - یاسمن نژادحسینیان
مروری بر برون داد قصه گویی در تبعات داخل و خارج
رقیه ذبیحی
تحلیل محتوای کتابهای درسی پایه دهم متوسطه از نظر توجه به مولفه های هویت دینی و ملی
هادی محمدصادقی - فاطمه کیانی
رابطه سلامت روان با عملکرد شغلی و تاب آوری روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
معصومه شجاعی
واکاوی ارتباط سطح سواد رسانه و انتخاب سبک زندگی با تاکید بر شبکه های اجتماعی
الهام خسروی پور
بررسی عوامل موثر بر رشد کیفیت آموزشی مدارس با محوریت مدارس ابتدایی اداره ی آموزش و پرورش نصرت آباد
محمود صیادی - عبدالمجید سالارزهی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0