0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
نویسندگان :
سجاد هدایتیان
1
1- آموزش و پرورش شهرستان بابلسر
کلمات کلیدی :
فناوری ، اطلاعات و ارتباطات ،آموزش ، ICT ، IT
چکیده :
امروزه در قرن بیســت و یكم با توجه به حجم عظیم اطلاعات، افراد به ســوی مدیریت اطلاعات هدایت می-شــوند ، بر اســاس یافته های روانشناســی یادگیری ، دانش آموزان از طریق دیدن و به کارگیری وســایل مختلف ، مطالب درســی را بهتر و راحت تر می آموزند ، زیرا وســایل کمک آموزشــی به ســبب فعال کردن حواس مختلف دانش آموزان ، امر آموزش را واقعی تر، عملی تر و دلپذیرتر می ســازند. ظهور پدیده شــگفت انگیز فن آوری اطلاعات در دو دهه آخر قرن بیستم و توسعه آن در نظام رسمی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو باعث گسترش فرصت های یادگیری و دسترسی آســان به منابع آموزشــی و یادگیری شــده اســت . در این رویکرد ، فن آوری اطلاعات به عنوان یک ابزار و وسیله تاثیر گذار در فرایند یاددهی - یادگیری مورد توجه قرار داده اســت. لذا هدف از این مطالعه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش می باشد. در این مقاله سعی شده است به نقش فناوری اطالعات و ارتباطات در آموزش پرداخته شود. مواد پژوهش شــامل : کلیه منابع (کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها) مرتبط با موضوع مورد بررســی می باشــد . در نتیجه فناوری اطالعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد . توسعه روز افزون ابزارهای مبتنی بر این فن آوری ها و سرعت فراوان تطبیق آن با نیازمندی های انسان، موجب شده تا شکل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خالق، فعال و فراگیر ایجاد شــود. آموزش مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هســته ی مركزی بســیاری از نظام های آموزش و پرورش جهان را تشكیل داد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش کارآفرینی در دوره ابتدایی
مائده عباس تبار بزرودی - زهرا احمدپور ترکی - طاهره رحمانی فرد
بررسی پیشگیری مدرسه محور از بزهکاری کودکان
محمدحسین ابراهیم ابادی
چگونه توانستم مشکل خوانداری دانش آموزم را به روش حل مسئله و بازی بهبود بخشم ؟
هاجر عفتی - رضا براری
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
محمد هادیان - معین رضایی - ستاره قلی زاده - سکینه صدقانی
بررسی نقش هویت سازمانی بر انگیزه توفیق طلبی و توسعه حرفه ای (مورد مطالعه: معلمان مدارس شهرستان زاوه)
مینا جهانشیری
چگونگی مدیریت مدرسه با روش مدیریت جامع مدرسه
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
فواید اقتصادی آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
نیاز سنجی آموزش های علمی و عملی در کارگاه های گرافیک بر اساس ارتقاء دانش و مهارت آموزی هنرآموزان و دانش آموزان خراسان رضوی
میثم امانی
ارتباط میان سواد زبان و ادبیات فارسی و یادگیری ریاضیات دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
مریم اسدی
برون داد معلمان از تدریس مبتنی بر قصه گویی تا خلاقیت
مجید علی عسگری - علی حسینی خواه - بلال ایزانلو - مهدی کهن سال کل کناری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0