0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با آموزش و اجرای تدریس خرد(میکروتیچینگ) مهارت تدریس آموزگارانمان را ارتقا دهیم؟
نویسندگان :
مریم امیدیان سوادکوهی
1
محمدتقی معتمدی تلاوکی
2
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
روش تدریس،مهارت های تدریس،تدریس خرد
چکیده :
مهمترین دغدغه پژوهش حاضر شناسایی و برطرف ساختن عواملی بود که در دوران مجازی شدن مدارس آموزگاران با آن روبرو هستند و هدف کلی آن افزایش مهارت تدریس آموزگاران از طریق آموزش و اجرای تدریس خرد بود. جامعه آماری پژوهش را آموزگاران پیش دبستان و دبستان هوشمند پسرانه غیر دولتی علیم به تعداد 15 نفر تشکیل داد. جهت گرداوری اطلاعات از روش های مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و مدارک استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که عوامل مرتبط نبودن رشته تحصیلی ،کم بودن سابقه تدریس، نداشتن مطالعه دقیق کتاب های راهنمای تدریس، مجازی بودن کلاس های درس در طول سابقه تدریس، نداشتن دوره کارورزی و کاهش برگزاری کلاس های ضمن خدمت بر کاهش مهارت تدریس موثر بود. جهت حل مشکل اقداماتی شامل: برگزاری آزمون از کتاب های مرتبط با شغل معلمی ، برگزاری کلاس های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی آنلاین، اجرای یک محتوای تدریس توسط معلمان باتجربه وحضور معلمان کم تجربه بر سر کلاس های درس و نقدو تحلیل فرایند تدریس، تدریس دروس مختلف توسط آموزگاران کم تجربه و نقد و تحلیل فرایند تدریس و بیان نقاط ضعف و قوت، اجرای طرح ارائه یک محتوای آموزشی در جلسات شورای دبیران، بکارگیری مشارکت و همکاران آموزگاران در فرآیند اقدام پژوهی و درس پژوهی، ترغیب آموزگاران جهت شرکت در جشنواره تدریس مجازی و کسب تجربه. انجام شد. ارزیابی نتایج نشان داد که بعد از اجرای راهکارهای در نظر گرفته شده میزان مهارت تدریس آموزگاران به طور چشمگیری افزایش یافته و به حد مورد انتظار رسید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی سیستم مبتنی بر اینترنت اشیاء برای پایش علائم حیاتی بدن با استفاده از الگوریتم MOPSO
محمدرضا فدوی امیری - لیلا قلی پور
بررسی نقش انگیزه مشارکت ورزشی بر تداعی برند تیم های ورزشی در استان آذربایجان شرقی
پریا حسین زاده - بهمن ولی نژاد - سید یوسف حاجی اصغری
چگونه توانستیم فرهنگ پژوهش را در تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) تقویت نموده و آنان را به انجام فعالیت های پژوهشی ترغیب نماییم؟
نرگس نیکوپور - سوری احمدی خطیر
بررسی نقش تربیتی و هدایتگری معلم از دیدگاه اسلام
مریم شورج سمائی - هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - فاطمه فتاحیان
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
بررسی رابطهی بین کارآمدی جمعی (تیمی) با رضایت شغلی مدیران مدارس ابتدایی شهرستان آمل
حسین زارع - ابراهیم صالحی عمران - علی لطفی
بررسی نقش واسطهای خودکارآمدی مقابله با مشکلات در ارتباط با خودگردانی تحصیلی و خودمدیریتی روانی در دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان میبد
فائزه دهقانی فیروزابادی - ناصر محمدی احمدآبادی
آموزش محیط زیست در مدارس ابتدایی
زهرا بائوج خوشامیان - ابراهیم یاحقی
چگونه توانستم استرس کرونایی دختر کلاس سومم را کاهش دهم؟
طاهره امانی حقانی
باز تعریف اصول و مبانی معماری پایدار
معین درویش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0