0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نظام ارزشیابی توصیفی در ایران: فرصت یا تهدید
نویسندگان :
مهران یوسفی داز
1
حلیمه عربی
2
عبدالعارف شجاعی
3
1- آموزش و پرورش بندرترکمن
2- آموزش و پرورش مراوه تپه
3- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
ارزشيابي، ارزشيابي پيشرفت تحصيلي، ارزشیابی توصیفی، ارزشیابی کیفی
چکیده :
امروزه توسعۀ نیروی انسانی به عنوان اصلیترین مقوله در توسعۀ همهجانبه مطرح است و دانشآموزان هدف این توسعۀ انسانی محسوب میشوند و ارزشیابی دانشآموزان بخش اصلی از فرایند یاددهی - یادگیری میباشد. همچنین ارزشیابی توصیفی به عنوان شیوهای جدید در نظام آموزشی مطرح شده است. پژوهش حاضر به منظور بررسي روشهاي سنجش در ارزشيابي كيفي انجام شده است. اطلاعات مورد نياز پژوهش از طريق تحقيق كتابخانهاي جمعآوري گرديده است. در اين مقاله، ضمن معرفي ارزشيابي توصيفي- كيفي و ضرورت آن، دربارۀ تغيير و تحولهاي ايجاد شده در نظام ارزشيابي توسط اين طرح بحث ميشود. همچنين در اين مقاله، ضمن بيان ويژگيهاي طرح ارزشيابي توصيفي، اهداف ارزشیابی توصیفی و مشکلات اجرایی نظام ارزشیابی توصیفی، به موفقيتهايي كه اجراي اين طرح به همراه داشته است، اشاره شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش اضطراب امتحان، فرسودگی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در پیش بینی خودکارآمدی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ساری
پژمان تقی زاده
بررسی عوامل بستر ساز تعاملات اجتماعی در طراحی دانشکده معماری
طاهره حسین زاده باغان - شهاب عباس زاده
رفع مشکلات ناهنجاری و شلوغی بیش از حد شایان
فروزان ناصری
فناوری های نوین برای سال 2022
مهرداد بهاری پور
كنش پژوهي تشخيص و بهبود فن بيان دانشجو معلم كارورز و تأثیر آن در اثربخشی تدريس در كلاس ششم دبستان شهيد شيراني شهرستان اصفهان
صادق رزاق زاده - محمد حسین عربی
تاثیر فناوری اطلاعات بر فرصت های برابر آموزشی
فرزانه الهیار
بررسی اثربخشی کنترل استرس بر سلامت روانی دانش آموزان
زهرا رضایی
تاثیر موسیقی بریادگیری دروس یاضی و فارسی
سید علیرضا موسوی
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
شیوه های نوین مشارکت اولیاء دانش آموزان در فعالیت های مدرسه در جهت پیشبرد اهداف آموزشی
زهرا غفاری آبی سفلی - زینب دشتکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0