0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش والدین و اولیا در مشارکت برنامه های آموزش و پرورش تلفیقی
نویسندگان :
زهرا رمضانی
1
فهمیه رمضانی
2
1- آموزگار آموزش و پرورش نور
2- آموزش و پرورش اصفهان
کلمات کلیدی :
والدین و اولیا،مشارکت،برنامه های آموزش و پرورش،تلفیقی
چکیده :
هدف برنامههای آموزش و پرورش تلفیقی ایجاد محیطهای یادگیری فراگیر است که در آن دانشآموزان با تواناییها و پیشینههای مختلف میتوانند با هم یاد بگیرند. مشارکت والدین و اولیا در تضمین موفقیت این برنامه ها حیاتی است. این پژوهش تحقیقاتی نقش چندوجهی والدین و اولیا را در حمایت از آموزش یکپارچه، بررسی مشارکت آنها از طریق حمایت، همکاری با مربیان، مشارکت خانه و مدرسه، مشارکت در فعالیتهای مدرسه، و توسعه حرفهای بررسی میکند. همچنین به چالشهای مربوط به مشارکت والدین میپردازد و راهحلهایی را برای افزایش مشارکت پیشنهاد میکند، که در نهایت بر اهمیت رویکرد مشارکتی برای آموزش یکپارچه تأکید میکند. نتایج نشان می دهد که اکثریت والدین و اولیا میزان مشارکت بالایی در تحصیل فرزندان خود دارند. مشارکت آنها به صورت شرکت در جلسات والدین با معلمان، شرکت در فعالیتهای مدرسه، انجمن و حمایت از سیاستهای آموزش فراگیر می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه توانمندی روانشناختی با تاب آوری معلمان ناحیه یک شهر تبریز
سیمین رضاوند زایری
نگاهی تازه به رسایل سهروردی
طیبه امینی ونکی
بررسی اثرات سلامت سازمانی مدارس بر اشتیاق شغلی و وفاداری سازمانی مدیران( مطالعه ی موردی: مدیران و معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه)
نسرین قربی
مدل سازی با توابع مثلثاتی
محمود داورزنی - پارسا پیرهادی - ولی شکری
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
بررسی تأثیر تدریس به شیوة همیاری بر یادگیری دانش آموزان پایه دهم در درس شیمی
فاطمه قائمی امیری
ترغیب جوانان به داشتن هویت دینی
الناز میرزایی - مهرناز میرزایی
اهمیت پدافند غیرعامل و جایگاه آن در برنامهریزی شهری
حسین شیرویه
تاثیر آموزش رسمی بر مدلهای ذهنی دانش آموزان در مبحث انرژی
سمیرا بهرامی - علی دیانورد
تحلیل تجربیات کارورزی در مدارس ابتدایی قائمشهر
مهدیه حسن زاده کوچو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0