0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر تدریس به شیوة همیاری بر یادگیری دانش آموزان پایه دهم در درس شیمی
نویسندگان :
فاطمه قائمی امیری
1
1- آموزش و پرورش شهرستان بابل
کلمات کلیدی :
: تدریس ، شیمی،کارتیمی، یادگیری فعال، همیاری
چکیده :
چکيده روش همیاری یکی از روش های فعال تدریس است یعنی در آن دانش آموزان در جريان ياددهي – يادگيري نقش فعالي بر عهده دارند در این روش بر فعاليت دانش آموز تاكيد می گردد . این مطالعه با هدف بررسی تاثیر اجرای روش های یادگیری فعال در دانش آموزان در درس شیمی پایه دهم انجام شده است.الگوی تدریس یادگیری از طریق همیاری به عنوان یکی از روش های فعال یادگیری در تدریس درس شیمی پایه دهم در مورد موضوع شیمی سبز، راهی برای محافظت از هواکره، انجام شد . در ابتدا مبحث مورد تدریس به چهار قسمت تقریبا هم ارز تقسیم شد وسپس دانش آموزان به گروه های چهار نفره تقسیم شدند و مراحل پنجگانه طرح ، که شامل : آمادگی فردی ، کار تیمی ، آزمون ، نقد و بررسی و جمع بندی است انجام شد؛ به این صورت که هر یک از شرکت کنندگان ، یک قسمت از موضوع درسی را مطالعه نمود و هر فراگیر ، موضوعی که مطالعه کرده بود را برای اعضای تیمش تدریس نمود . دانش آموزان، فعالیت بسیار خوبی در گروه نمودند وبعد از آن که مرحله ی جمع بندی انجام شد همه ی دانش آموزان ، بطور کامل درس را فرا گرفتند.به نظر می رسد این روش تدریس اثر خوبی بر یادگیری دانش آموزان داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه
نساء گلپایگانی
عوامل موثر بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی آموزش متوسطه
رضا مردانی قهفرخی
دوران کرونا، درسها و پیامدهای آموزنده آن در آموزش شیمی
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
تاملی بر شخصیت شناسی موکلین
حسین صیاد
بررسی نقش دانش و مهارت های حرفه ای دبیران در یادگیری دانش آموزان
فاطمه حاجی پور اسی - سمانه شاه حسینی
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزشی برخط بر خودباوری تحصیلی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر زرند
نازیلا خطیب زنجانی - وحید عرب زاده
مقایسه تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی و الگوی تدریس پیش سازماندهنده بریادگیری و یادداری درس مطالعات دانش آموزان دختر هفتم شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملک پور
بررسی اثربخشی آموزش مثبت نگر بر میزان انگیزش تحصیلی و رضایت از زندگی فرزندان طلاق نوجوان دختر در شهرستان گرگان
سعید زرگران - اشرف السادات اکبری
تاثیر هوش مصنوعی برآموزش
زینب رضوانی - سحر حیدری - مریم افتخاری - مهناز زاهدی - فاطمه محمدزاده نیاکی
SOME UNIQUENESS RESULTS FOR SUBSETS
Babak Khabiri
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0